کد خبر: ۹۵۳۹۹
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۴ 16 September 2015
فرماندار آستارا از شناسایی 170 نوع غذای محلی و سنتی در گیلان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، سیروس شفقی عصر امروز در مراسم نخستین جشنواره غذاهای محلی و سنتی این شهرستان اظهار کرد: صنعت گردشگری همواره یکی از مهم‌ترین صنعت‌های درآمدزا در دنیاست و ایران به لحاظ جاذبه‌های گردشگری در جهان جزو 10 کشور برتر دنیاست.

وی با بیان اینکه یکی از شاخصه‌های مهم در جذب گردشگر صنعت غذایی است، افزود: یکی از فاکتورهای مهم در جذب گردشگری جهان داشتن صنعت غذایی است که امروزه میلیون‌ها گردشگر برای دسترسی و صرف غذاهای سنتی و محلی به مناطق مختلف سفر می‌کنند.

فرماندار آستارا با اشاره به اینکه در ایران دو هزار و 500 نوع غذای محلی و سنتی شناسایی شده‌است تصریح کرد: در استان گردشگرپذیر گیلان نیز 170 نوع غذای محلی و سنتی شناسایی شده که در نوع خود کم‌نظیر است.

وی با قدردانی از حرکت زیبای علاقه‌مندان پخت غذاهای محلی و سنتی در جشنواره آستارا، بر لزوم ادامه برگزاری این نوع جشنواره در شهرستان تاکید کرد.

مسئول میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آستارا نیز در ادامه مراسم مذکور با قدردانی از مسئولان دستگاه‌های مختلف اجرایی در شهرستان، اظهار امیدواری کرد که برگزاری این جشنواره ادامه یابد.

پردل امیری‌نژاد با بیان اینکه یکی از جاذبه‌های تاثیرگذار در آستارا معرفی غذاهای محلی و سنتی است، یادآور شد: این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش فارس، در جشنواره مذکور انواع غذای محلی و سنتی و شیرینی‌های مختلف محلی شهرستان آستارا مورد استقبال حاضران قرار گرفت.

در پایان جشنواره غذاهای سنتی و محلی آستارا نیز پس از تست داوران، از شرکت‌کنندگان برتر تجلیل و جوایزی اهدا شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار