معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خوزستان ؛ برنامه های مختلفی به مناسبت گرامیداشت سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) در سطح استان اجرا خواهد شد.
کد خبر: ۹۵۰۵۷
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۸ 15 September 2015
به گزارش تابناک خوزستان و به نقل از پایگاه خبری ورزش و جوانان خوزستان ؛ عارف دانه کار با اعلام این خبر گفت: با توجه به روز اول ذی الحجه که از طرف شورای فرهنگ عمومی روز ازدواج نامگذاری شد ومصادف است با سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه(س)  رویکرد ما در این هفته فرهنگ سازی و موج آفرینی در راستای فرهنگ صحیح الگوی ازدواج آسان و آگاهانه و تغییر در باورها و ارزشهای اجتماعی است که می تواند نقش موثری در تصحیح ازدواج داشته باشد.

وی به نقش موثر سازمان های مردم نهاد اشاره کرد و افزود: با توجه به نقش تاثیر گذار سازمان های مردم نهاد در جامعه سعی کردیم تا برنامه های هفته ازدواج را با مشارکت سمنها و همکاری تمامی دستگاههای عضو ستاد سازماندهی امور جوانان در استان اجرایی شود که در این راستا نیز با سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه فرهنگی تفاهم نامه هایی منعقد گردیده است.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خوزستان بیان کرد: مهمترین برنامه های هفته مذکور، راه اندازی اولین مرکز مشاوره و تحکیم بنیاد خانواده، برگزاری جشنواره تجلیل از زوجین فعال فرهنگی و اجتماعی در اندیمشک، دیدار با زوجین روستایی و عشایر، دیدار با خانواده های جانبازان و ایثار گران ،برگزاری نشست تخصصی جوانان با والدین با موضوع ازدواج ، نشست جوانان با ائمه جمعه در شهرستان خواهند بود.

وی افزود: با همکاری امور اجتماعی استانداری به کلیه فرمانداری های استان جهت تشکیل ستاد ساماندهی امور جوانان با موضوع هفته ازدواج و اجرای برنامه های متنوع در شهرستان ها ابلاغ گردیده است و همچنین با کلیه دستگاههای عضو ستاد ساماندهی امور جوانان جهت برگزاری ۱ یا ۲ برنامه متناسب با ظرفیت و امکانات آن  دستگاه مکاتبه شده است.

عارف دانه کار اظهار کرد : همچنین با کلیه بانک ها در خصوص ارائه آمار متقاضیان وام های ازدواج ، تعداد دریافت کنندگان و تعداد کسانی که تسهیلات دریافت نکرده اند مکاتبه شده ، تا جهت رفع مشکلات موجود تدابیر لازم را اتخاذ نماییم.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خوزستان در پایان اعلام کرد: ۱۰ زوج فعال فرهنگی را نیز برای حضور در کارگاه آموزشی مهارت های زندگی  به مشهد مقدس اعزام خواهیم کرد.

گفتنی است هفته ازدواج از ۲۴شهریور ماه آغاز و تا سی ام همان ماه ادامه خواهد داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار