رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتای ناجا از افزایش حجم جرائم پس از توزیع یارانه‌ها و به خاطر قرار گرفتن تعداد زیادی کارت‌های بانکی در دست افراد خبر داد.
کد خبر: ۹۵۰۰
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۹ 02 March 2015

 به گزارش تابناک از خراسان رضوی، سرهنگ علی نیک‌نفس در همایش امنیت در فضای سایبری که در هتل ثامن مشهد برگزار شد، تصریح کرد:

پس از توزیع یارانه‌ها و قرار گرفتن تعداد زیادی کارت‌های بانکی در دست مردم، رشد بیش از 91.5 درصدی جرائم سایبری را با انگیزه اقتصادی داشتیم.

وی با اشاره به اینکه از مهرماه سال جاری تاکنون 320 میلیون کارت اعتباری به وسیله بانک‌ها صادر شده است، تصریح کرد: فقط در یک ماه پیش از 420 مورد تراکنش از این کارت‌ها بر روی «پوزهای الکترونیکی» نمایش داده شده و دو میلیون و 200 هزار میلیارد ریال گردش مالی در مدت یک ماه رخ داده است

وی افزود: به روز نبودن سیستم‌ها، نرم‌افزارها، آنتی‌ویروس‌ها و مواردی از این دست، باعث افزایش سطح آلودگی در سیستم‌ها می شود.

نیک‌نفس با بیان اینکه در بررسی‌های جهانی در کشورهایی مانند انگلستان، طی سال‌های 2010 و 2011، جرائم مرتبط با کارت‌های اعتباری و کارت‌های الکترونیک بانکی 47 درصد رشد داشته است، عنوان کرد: در کشور ما این وضعیت بدتر است هر چند سرقت هایی که به صورت فیزیکی اتفاق می‌افتد کاهش یافته اما جرائم سایبری کارت‌های الکترونیکی و بانکی افزایش داشته است .

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار