تابناک-مراسم توزیع ۷۰۰ بسته معیشتی در قالب طرح «تبرکات مهدوی» از محل عواید موقوفات، صبح امروز، ۲۶ اسفندماه در جوار امامزاده سیدمظفر(ع) بندرعباس برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۹۴۰۶
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۰ 16 March 2021

به گزارش خبرنگار تابناک،اقدام بسیار آبرومندانه‌ای در ایام کرونا صورت گرفت که کشور ما را در سطح جهان در تراز بالاتری قرار داد و آن نیز حضور همدلانه و مشارکت همه جانبه ملت عزیز ایران در حمایت از نیازمندان بود که موجب افتخار کشور اسلامی ماست.

مردم ما قبل از شیوع ویروس کرونا نیز هرساله اقدامات خوبی در آستانه سال نو برای کمک به نیازمندان انجام می‌دادند تا شادی‌های خود را در میان مستمندان تقسیم کنند، امسال نیز در استمرار فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب(مدظله‌العالی) اقدام بزرگ رزمایش همدلی و مواسات صورت گرفت و همه دستگاه‌های اجرایی به آن ورود کردند.

 

اداره کل اوقاف هرمزگان بنا بر ماهیت اصلی کار خود که حمایت از مردم، نیازمندان و بخش‌های مختلف آسیب‌پذیر در طول تاریخ بوده است، از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا امروز بیش از ۳۰ هزار بسته معیشتی را بین نیازمندان استان توزیع کرده که کار بسیار ارزشمندی است. 

امروز نیز شاهد توزیع ۷۰۰ بسته معیشتی دیگر در آستانه سال نو، توسط این نهاد هستیم.

 

اداره کل اوقاف همچنین طرح «آرامش بهاری» را هرساله در ایام نوروز در دست اجرا دارد و کارهای اجتماعی و حمایتی خوبی را در کنار کارهای فرهنگی در بقاع متبرکه انجام می‌دهد که طرح بسیار ارزشمند و البته موفقی است.

از همه فعالان فرهنگی تقاضا می‌کنم این طرح را همراهی کنند و از مردم عزیز می‌خواهم که در بهار امسال، آرامش خود را در کنار بقاع متبرکه جستجو کرده و مسافرت‌های عمومی‌شان را کم کنند.

 

مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) فرمودند که امسال در خانه می‌نشینم و این پیامی بود که به همه ما صادر شد تا از ایشان پیروی کرده و این بلیه را از خود دور کنیم.

 

از اقدامات خوب دیگر اوقاف برگزاری جشنواره فرهنگی وقف است و از جوانان، نوجوانان و فعالان فرهنگی دعوت می‌کنم با حضور مؤثر و ارسال آثار خود به این جشنواره، مقدمات امر را برای برگزاری هفته وقف فراهم کنند و وقف را به عنوان یک فرهنگ به درون جامعه ببرند.

امسال حرکت امیدبخشی توسط مردم استان صورت گرفته و آن نیز افزایش وقف‌های جدید بوده است.

 

به مردم عزیز هرمزگان توصیه می‌کنم که اگر می‌خواهند پرونده اعمال خیر خود را باز نگه دارند، وقف را به عنوان یک عمل خیر و باقیات‌الصالحات در دستور کار خود قرار دهند. اگر افراد به صورت انفرادی این امکان را ندارند در قالب وقف‌های مشارکتی برای خدمت به نیازهای جامعه اقدام کنند و افق فکر خود را در حوزه موقوفات، افزایش دهند.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار