مديرکل راه و شهرسازي استان با اعلام تشکيل يگان حفاظت از اراضي ملي در وزارت راه و شهرسازي گفت: تشکيل اين يگان با هدف جلوگيري از تضييع حقوق بيت المال در اراضي ملي و مبارزه با زمين خواري، به تصويب سازمان ملي زمين و مسکن رسيده است و تا يک ماه آينده در استان نيز اين يگان تشکيل خواهد شد.
کد خبر: ۹۴۸۲۷
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴ 15 September 2015



«اخوان عبداللهيان » در گفت وگو با خراسان رضوی ، افزود: تشکيل اين يگان روز گذشته (دوشنبه)  با حضور نمايندگان قوه قضاييه و نيروي انتظامي و با هدف تحقق ماده 233 برنامه پنجم توسعه در سازمان ملي زمين و مسکن به تصويب رسيد.وي افزود: با توجه به مطالبات جدي رهبر معظم انقلاب و افکار عمومي براي حفاظت از اراضي ملي، مبارزه با زمين خواري و استيفاي حقوق بيت المال، جلسات متعددي با نمايندگان ستاد نيروهاي مسلح و قوه قضاييه در سازمان ملي زمين و مسکن برگزار شد و در نهايت با تأييد وزير راه و شهرسازي و رئيس سازمان ملي زمين و مسکن، با حضور جمعي از فرماندهان نيروي انتظامي، «سرهنگ عباس نژاد» به عنوان فرمانده اين يگان در کشور معرفي شد.
وي با بيان اينکه فرمانده يگان حفاظت از اراضي راه و شهرسازي استان در مهرماه معرفي خواهد شد، گفت: يکي از مزاياي اين يگان هماهنگي با مديران کل راه و شهرسازي براي برخورد با زمين خواري و تعرض به اراضي ملي است، ضمن اينکه با اخذ مجوزهاي لازم از قوه قضاييه، اعضاي اين يگان در حکم ضابط قضايي هستند و در راه اجرا و اعمال قانون به سلاح مجهز مي شوند.
وي ادامه داد: پيش از اين نيز تلاش هاي زيادي براي حفظ حقوق بيت المال و اراضي ملي صورت مي گرفت اما اجراي قانون و برخورد با تخلفات، به کندي انجام مي شد و همين امر باعث سوء استفاده بيشتر فرصت طلبان مي شد.
وي گفت: اين يگان ضمن هماهنگي کامل با قوه قضاييه و نيروي انتظامي به ايفاي نقش مي پردازد و بعيد به نظر مي رسد پس از اين تضييع خاصي در حقوق بيت المال صورت گيرد.
وي با بيان اينکه علاوه بر سلاح، يگان حفاظت از اراضي ملي به تجهيزات هوشمند و الکترونيک مجهز مي شود، گفت: با نصب تجهيزات ياد شده در اراضي ملي، گزارش هاي مداومي درباره آخرين وضعيت اين اراضي تهيه شود.وي يادآور شد: بخشي از تصرفات انجام شده در ارتفاعات جنوبي مشهد مربوط به اراضي ملي است که تشکيل اين يگان مي تواند به پيشگيري و رفع تصرف از اين اراضي کمک کند.

عکس:دهقاني
مصاحبه :عسکري
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار