امام جمعه آرادان:
امام جمعه آرادان، با بیان اینکه تفاوتی بین آمریکا و اروپا وجود ندارد، گفت: تیم دیپلماسی دیگر نباید فریب اروپا را بخورد زیرا این کشورها همیشه در قبال ایران دغل‌بازی می‌کنند.
کد خبر: ۹۴۸۰۷۲
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۳ 12 March 2021

تیم دیپلماسی ایران فریب اروپا را نخورد

 

به گزارش تابناک سمنان حجت الاسلام جلیلی شریفی نیا در خطبه‌های نماز جمعه این هفته آرادان به میزبانی مسجد صاحب‌الزمان (عج) با اشاره به سالروز بمباران حلبچه و سکوت جامعه جهانی در برابر صدام، تاکید کرد: شش سال تمام ائتلاف عبری، عربی و غربی مردم یمن را می‌کوبند و کودکانشان را می‌کشند و حالا که مردم یمن و نیروهای مردمی و انصار الله به سلاح‌های مجهز مانند موشک و پهپاد دست یافته و چند نقطه عربستان را بمباران کردند، سر و صدا بلند می‌کنند و می‌گویند که نباید تعرضی صورت گیرد.

وی افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند از غربی‌ها هیچ انتظاری نیست اما سازمان ملل و شورای امنیت دیگر چرا با این موج سواری همراه می‌شوند، آنان که می‌دانند مردم یمن حق دفاع از خودشان دارند و متجاوز چه کسی است.

عقب نشینی اروپا سیاسی است

امام جمعه آرادان با بیان اینکه عقب نشینی طلبکارانه اروپا از پیش‌نویس قطعنامه یک پیام دارد و آن این است که اروپا با آمریکا تفاوتی ندارد، ابراز کرد: اروپا و آمریکا با هم هم‌دست هستند و زمان رئیس جمهور قبلی آمریکا، اروپا نقش پلیس خوب را داشت و مثلاً ترامپ را سرزنش می‌کردند و به ایران می‌گفتند که ما با شما هستیم و ترامپ باز می‌گردد اما فریبکاری و دغل بازی آنان مشخص شده است.

وی تصریح کرد: اروپا امروز که بایدن می‌خواهد به توافق نامه بازگردد، مخالفت می‌کنند و دلیل آن را هم مصوبه قوی مجلس شورای اسلامی می‌دانند.

شریفی نیا با بیان اینکه پیش نویسی به شورای حکام ارسال شد تا یک قطعنامه ضد ایرانی مصوب شود، بیان کرد: اروپا وقتی فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس جمهور را شنیدند، آن را تصویب نکردند و این امر نیز از روی فریبکاری است زیرا دست نگه داشته‌اند تا مثلاً ایران حواس خود را جمع کند.

وی با بیان اینکه اروپا به چند دلیل مصوبه را تصویب نکردند یکی اینکه می‌دانستند اگر مصوب شود، به مراتب ضررش برای خودشان بیشتر است زیرا ایران تصمیم دارد کارهای بزرگی کند که غرب دچار حیرت شود و ترسیدند، لذا اروپا قابل اعتماد نیست و تیم دیپلماسی بیش از این فریب آنان را نخورد، تاکید کرد: دولت در چند ماه باقی مانده باید به مراتب حواس خود را جمع کند.

وی با تاکید بر اینکه خطر دولت بایدن برای فشار حداکثری بر کشورمان به مراتب از ترامپ بیشتر است، افزود: باید همه ما هوشمندانه به این موضوع برخورد کنیم.

مردم مشکلات معیشتی دارند

امام جمعه آرادان با اشاره به اینکه نگرانی چندین باره رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره معیشت مردم و شرایط اقتصادی نشان می‌دهد که همه باید کمک کنیم تا هم ویروس کرونا تمام شود و هم وضعیت معیشت مردم دشوار نشود، ابراز کرد: همانطور که معظم‌له فرمودند نزدیک عید نوروز دل‌ها مملو از غصه می‌شود که بخشی از مردم حتی نمی‌توانند خرید مایحتاج شأن را داشته باشند.

شریفی نیا با بیان اینکه قیمت بالای برخی محصولات مورد نیاز به خصوص میوه گلایه‌های زیادی وجود دارد، گفت: نباید کار به این جاها کشیده شود که رهبر معظم انقلاب اسلامی ورود کند و مدام تذکر دهد این امر رسالت قوای مختلف به خصوص مجریه است.

وی خاطرنشان کرد: امروز باید مسئولان قبل از بروز اشکال، جلوی آن را بگیرند و باید دانست که با بخش‌نامه هم کار درست نمی‌شود، امروز اگر در هر شهری ستاد تنظیم بازار داریم و ساختمان‌هایی برایشان تعریف شده پس چه رسالت و وظیفه‌ای دارند؟ اگر وظیفه شأن کنترل شرایط نیست نیروهای این ادارات چه می‌کنند؟ دولت باید تلاش کند تا مردم بتوانند مایحتاج شأن را تهیه کنند.

شریفی نیا با اشاره به اینکه اگر گرانی میوه به جیب کشاورز و باغداران و فروشنده میوه برود ناراحت نمی‌شویم بلکه در این بین دلالان و واسطه‌ها سودمند می‌شوند، بیان کرد: باغداران سیب را با قیمت سه هزار و ۵۰۰ تا چهار هزار تومان می‌فروشد اما چندین واسطه آن را به ۱۴ هزار تومان و گاهی ۲۰ هزار تومان افزایش می‌دهند، این وضعیت می‌بایست کنترل شود و دولت به این امر توجه بیشتری داشته باشد.

جانبازان صبر شکیبایی بی‌نظیری دارند

امام جمعه آرادان در دیگر بخش سخنان خود با اشاره به روز پاسدار، بیان کرد: سپاه تنها در زمینه نظامی رسالت و وظیفه ندارد بلکه این نهاد در واقع پاسدار انقلاب اسلامی در تمام ابعاد شامل اقتصادی، نظامی، فرهنگی، اجتماعی و … محسوب می‌شود که به حمدالله سپاه در این ۴۲ سال به خوبی درخشیده است.

وی تصریح کرد: سپاه بازوی توانمند ولایت و رهبری انقلاب است و در برابر تمام توطئه‌ها ایستاده است تا از دشمنان زهر چشم بگیرد.

شریفی نیا در ادامه و با اشاره به روز جانباز نیز، گفت: جانبازان صبر شکیبایی بی نظیری دارند که انسان در برابرشان شرمنده می‌شود، برخی از پاسداران بعد از چهار دهه در سخت‌ترین شرایط زندگی می‌کنند و نباید فراموش کنیم که اقتدار، امنیت و آرامش میهنمان دستاورد خون شهیدان و مجاهدت جانبازان و آزادگان است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مهر

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار