مدیرکل حج و زیارت خراسان گفت: با توجه به ابطال پروازها 900 نفر از خراسان رضوی از تشرف به عمره بازمانده و البته طرف سعودی ملزم به پرداخت خسارات مادی است.
کد خبر: ۹۴۵۹
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۶ 02 March 2015

به گزارش فارس،مسعود مجردی با بیان اینکه پس از گذشت 20 روز همچنان مشکلات ما با سفارت عربستان ادامه دارد، اظهار کرد: پس از گذشت 20 روز همچنان شاهد تداوم کاهش 50 درصدی صدور ویزای حجاج عمره از سوی سرکنسولگری عربستان در مشهد هستیم.

وی افزود: تمامی پیگیری‌ها در راستای حل این مشکل انجام شده اما فقط بهانه و دلایل غیرمنطقی و نامعتبری از سفارت عربستان می‌شنویم.

مدیرکل حج و زیارت خراسان رضوی خاطرنشان کرد: بنا بر تعهد و قرارداد عربستان باید روزانه برای ما 3 تا 3 هزار و 500 جلد ویزا صادر کند و در 20 روز اخیر روزانه فقط هزار و 500 ویزا صادر کرده است.

مجردی تصریح کرد: سرکنسولگری عربستان گاهی می‌گوید کمبود نیرو داریم و گاهی می‌گوید سیستم‌ها از مرکز قطع بوده در حالی که با توجه به بررسی‌ها، هیچ یک صحت نداشته، باز هم خواسته‌های آنان را اجابت کرده‌ایم ولی همچنان عربستان ظرفیت صدور ویزا را به 50 درصد کاهش داده است.

وی یادآور شد: از 15 روز پیش در سطح کشور تعدادی از پروازهای عمره باطل شده که طبق گزارش‌های واصله، 900 نفر از خراسان رضوی از تشرف به عمره بازماندند.

مدیرکل حج و زیارت خراسان رضوی تاکید کرد: با توجه به این مشکلات و موضوعات پیش آمده باید طرف سعودی تمامی خسارات مادی را پرداخت کند اما آنچه ما بابت آن نگران هستیم خسارات روحی و معنوی کسانی بوده که به دلیل بهانه گیری‌های سفارت عربستان از تشرف به عمره بازماندند.

مجردی گفت: همچنان به دنبال آن هستیم تا موضوع کاهش صدور ویزا را حل کنیم که وزارت امور خارجه نیز مجدانه پیگیر حل آن بوده، اما تا زمانی که این روند ادامه داشته باشد نیمی از زائران ما از تشرف به عمره باز می‌مانند.

وی با بیان اینکه حج و زیارت خراسان رضوی به شکل روزانه به کسانی که برای آنان ویزا صادر نشده اطلاع می‌دهد، بیان داشت: عمده مشکلات از سوی سرکنسولگری عربستان در مشهد است.

مجردی گفت: وضعیت حجاج در عربستان مطلوب بوده و مشکل خاصی نداریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار