مدیرکل پایگاه انتقال خون استان اردبیل گفت: تمام آزمایش‌های مربوط به سلامت خون در اردبیل انجام می‌شود.
کد خبر: ۹۴۰۰۹
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۱ 13 September 2015

الله‌وردی نوبخت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: تمام ‌آزمایشات شامل ایدز، هپاتیت A، هپاتیت B، C و... که مربوط به سلامت خون است، در اردبیل و پایگاه انتقال خون انجام می‌شود و هیچ احتیاجی به انتقال انجام این آزمایشات به خارج از استان وجود ندارد.

وی با بیان اینکه پایگاه انتقال خون استان اردبیل به سیستم ایزو 9000 مجهز شده و سالانه در چندین مرحله بازرسی‌ها و ممیزی‌های داخلی و خارجی انجام می‌شود، تصریح کرد: سالانه حداقل یک بار ممیزی خارجی به انجام می‌رسد، به طوری که از کشور آلمان روند کار و خونگیری ما را مورد رصد و بررسی قرار می‌دهند تا مغایرتی با استانداردهای جهانی و بین‌المللی نداشته باشد.

مدیرکل پایگاه انتقال خون استان اردبیل اضافه کرد: در حال حاضر ما از استان اردبیل پلاسما را برای تهیه داروهای بیولوژیک به خارج از کشور ارسال می‌کنیم تا با تولید دارو امکان بازگشت آن برای مصرف نیازمندان در داخل استان فراهم آید.

نوبخت با بیان اینکه تمام آزمایشات انتقال خون در مرکز استان انجام می‌شود، افزود: در حالی که خونگیری در خلخال، مشگین‌شهر، پارس‌آباد و پایگاه‌های سیار ما به صورت مرتب به انجام می‌رسد اما نمونه‌برداری‌ها و آزمایش‌ها تنها در مرکز استان انجام شده و در هیچ شهرستانی امکان این آزمایش‌ها وجود ندارد.

وی بیان کرد: با توجه به وضعیت مناسبی که در ارائه خدمات به مردم داریم نیازی به توسعه پایگاه‌های انتقال خون در استان وجود ندارد و تمام تلاشمان بر این است تا بتوانیم به سرعت و با یک رویکرد مناسب ارائه خدمات را به هموطنان شاهد و ناظر باشیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار