معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر؛
تابناک- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: با اصلاح قانون مدنی بیش از ۳۰۰ درخواست صدور شناسنامه برای فرزندان حاصل از بانوان ایرانی با اتباع خارجه در بوشهر تشکیل شد.
کد خبر: ۹۳۹۱۱۵
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۰ 08 February 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک از بوشهر، محمد تقی ایرانی امروز در دیدار با نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در جنوب کشور، اظهارداشت: پیام انقلاب اسلامی ترویج کرامت انسانی و تاکید بر صلح، انسان دوستی و رعایت حقوق بشر در عرصه بین المللی بود است.

وی با بیان اینکه بیش از چهار دهه فشار آمریکا و توطئه استکبار علیه ملت ایران و تحریم های ظالمانه اقتصادی، کشور ما توانسته به وظیفه خود در قبال پناهندگان به خوبی عمل کند، افزود: در صورتیکه شاهد هستیم آمریکا و غرب به تعهدات بین المللی خود در حمایت از پناهجویان پایبند نبوده و قوانین ضد مهاجرت در آن کشورها روزبروز سختگیرانه تر می شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی خود با رشد جمعیت فزاینده ای مواجه بوده است، بیان کرد: اما شاهد این هستیم که همواره میلیون‌ها افاغنه که به ملت ما پناه آورده بودند مورد حمایت قانونی قرار گرفتند.

ایرانی تصریح کرد: در مقاطع مختلف کشور ما پناهگاه مردم عراق، کردستان، سوریه و مردم مسلمان منطقه و حتی مسلمانان روهینگیای میانمار هم بوده و سخاوتمندانه تامین اقامتگاه، بهداشت و درمان، آموزش و حتی اشتغال آنان را عهده دار بوده است.

وی با عنوان اینکه هرچند کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل حمایت های خوبی از آنها داشتند اما در مقابل خدمات گسترده جمهوری اسلامی به پناهندگان بسیار ناچیز بوده است، خاطر نشان کرد: با تاکیدات مقام معظم رهبری در حال حاضر فرزندان افراد پناهنده حتی کسانی که غیر قانونی در کشور ما هستند از آموزش بهره مند شدند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر در ادامه تصویب صدور شناسنامه برای فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی اشاره کرد و گفت: با اصلاح قانون مدنی به نفع فرزندان حاصل از ازدواج بانوان ایرانی با اتباع خارجی اقدام انسانی بود که مشکل جدی این فرزندان را حل کرد.

ایرانی با بیان اینکه در بوشهر طی مراسمی اولین شناسنامه این فرزندان را به آنها اهدا شد، عنوان کرد: تاکنون بیش از ۳۰۰ پرونده برای صدور شناسنامه های جدید تشکیل شده است.

انتهای پیام/ن

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار