مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی قم با اشاره به این که تامین انواع کود در قم روند مناسبی دارد، گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون، با وجود تمامی مشکلات و محدودیت‌ها حدود ۱۴ هزار تن انواع کودهای شیمیایی ازته، فسفاته و پتاسه در استان تدارک دیده شده‌است.
کد خبر: ۹۳۷۸۲۲
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸ 04 February 2021

به گزارش تابناک قم، حسین زند ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر، افزود: در کودهای ازته ( اوره ) که حدود ۷۰ درصد برنامه سالیانه کودی استان را شامل می‌شود با تدارک ۱۱هزار و ۵۰۰ تن تاکنون معادل ۱۰۸ درصد برنامه ابلاغی سال‌جاری محقق شده‌است که این مقدار تدارک نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۳۰ درصد رشد و نسبت به میانگین ۱۰ ساله اخیر استان حدود ۲۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: در خصوص کودهای فسفاته و پتاسه نیز علاوه بر تامین نیاز کشاورزان گرامی در سالجاری, هم اکنون حدود یکهزار و ۵۰۰ تن ذخیره استراتژیک در انبارهای تحت پوشش شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان وجود دارد که امیدواریم این تلاش ها منجر به افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی شود.

خرید نهاده‌های کشاورزی در قم با ارائه کشاورز کارت تسهیل شد

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی قم همچنین گفت: به منظور تسهیل روند تامین نهاده‌های کشاورزی در استان، کشاورز کارت به جمعی از کشاورزان قمی تحویل داده شد و این روند همچنان ادامه دارد.

وی بیان کرد: در همین راستا با اجرای طرح کشاورز کارت با همکاری بانک کشاورزی، سازمان جهاد کشاورزی و شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان و به منظور تهیه و تدارک کود و سموم شیمیایی مورد نیاز کشاورزان برای افزایش محصولات استراتژیک کشاورزی تعداد ۱۱۳ عدد کشاورز کارت با عتباری معادل ۲۰ میلیارد ریال در اختیار ذینفعان قرار گرفت.

وی ادامه داد: این کارت صرفاً برای خرید کود و سم مورد نیاز کشاورزان شارژ شده و قابلیت استفاده در پایانه های فروش مستقر در کارگزاری های شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان را دارد .

زند گفت: این طرح، در مرحله اول در اختیار کشاورزانی که محصولات استراتژیک مانند گندم، جو و دانه های روغنی کشت می‌کنند قرار گرفته است تا بتوانند نهاده های مورد نیاز خود را به موقع تامین کنند.

نزدیک به ۱۴ هزار تن در بخش کشاورزی قم فعالیت می‌کنند که در این میان بیش از یک هزار تن خانم هستند.

بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی ۴۵ درصد اشتغال روستائیان در بخش‌های مختلف استان را به خود اختصاص داده است.

میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان قم در سال برابر ۸۰۵ هزار تن در زمینهٔ محصولات زراعی،‌ باغی،‌ دامی و شیلات است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار