همزمان با خجسته سالروز میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و ایام‌اللّه پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، ۶۱ تن از طلاب غیرایرانی مجتمع آموزش عالی فقه مفتخر به پوشیدن لباس مقدس روحانیت شدند.
کد خبر: ۹۳۷۷۸۷
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸ 04 February 2021

به گزارش تابناک قم، رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در این آئین انقلاب اسلامی را ریشه در آموزه‌های مکتب علوی(ع) دانست و گفت: هجمه دشمنان برای نابودی آرمان‌های انقلاب است و برای ناکام کردن توطئه انها باید تمام ظرفیت‌های فکری موجود به کار گرفته شود.

آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری، تصریح کرد: در مسیر خنثی و ناکام کردن توطئه دشمنان، مهم‌ترین شرط، دانایی، عالم بودن و بهره‌مندی از منطق و استدلال است.

وی خطاب به طلاب علوم دینی گفت: باید به خوبی بدانید که فلسفه وجودی شما در قم چیست؛ شما به عش آل‌محمد(ص) آمده‌اید که به دین خدمت نمایید و آنچه در اجرای احکام الهی در توان دارید، در طبق اخلاص بگذارید.

وی افزود: امروز جامعةالمصطفی در عرصه گیتی می‌درخشد و دشمنان نخواهند توانست جلوی جلوه نور حق را در عالم بگیرند. شما نیز هر یک چراغ پرفروغی در کشورتان خواهید بود که مردم از نور وجود شما بهره می‌برند.

 حسینی بوشهری، خطا به طلاب توصیه کرد: درس بخوانید و عالمانه از آرمان‌های بلند اسلام دفاع نمایید و اگر در مقابل تهدیدات دشمنان دین خم به ابرو نیاوردید، پیروز میدان شمایید.

رئیس جامعةالمصطفی العالمیه نیز در این آئین ، ضمن تبریک میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و گرامیداشت روز زن، ابراز داشت: امروز به نام دفاع از حقوق زن، نهضت‌ها و جریان‌های مختلفی در دنیا فعالیت می‌نمایند، ولی کماکان آنچه در این فعالیت‌ها مغفول مانده، حقوق اصلی و طبیعی بانوان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین‌ علی عباسی، انقلاب اسلامی را حادثه ای بزرگ در صفحه تاریخ معاصر دانست و تاکید کرد: انقلاب اسلامی توانسته است تمام محاسبات مادی جهان را متحول نماید.

وی انقلاب اسلامی را حاوی اندیشه و تفکر جهانی خواند و اظهار داشت: امروز یکی از مهمترین ابزارهای استعمار برای سلطه بر افکار عالم بهره‌برداری از رسانه و امپراتوری تبلیغاتی است.

عباسی تاکید کرد: مسئولیت مراکز علمی حوزوی و دانشگاهی، به ویژه مراکز برآمده از انقلاب اسلامی مانند جامعةالمصطفی و نیز اندیشمندان و طلابی که امروز به پوشیدن لباس مقدس روحانیت مفتخر می‌گردند، این است که اندیشه و پیام معنوی انقلاب اسلامی را به درستی برای بشریتی که خواهان و تشنه این راه تازه است، تببین و ترویج نمایند. توکل بر خدا، صبر و استقامت، رمز پیروزی در این مسیر خواهد بود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار