نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به اینکه امام برای بازگشت به ایران در روز ۱۲ بهمن اصرار بسیاری داشتند و خطرات را به جان خردیدند، گفت: در این بی‌صبری حکمتی بود که توطئه آمریکایی‌ها را نقش برآب کرد.
کد خبر: ۹۳۶۵۷۸
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰ 31 January 2021

آیت‌الله محمدرضا ناصری صبح یکشنبه در مراسم گلبانگ انقلاب در مدرسه دخترانه طوبی ناحیه دو یزد که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به صورت نمادین برگزار شد، با مروری بر خاطرات آخرین روزهای اقامت امام خمینی(ره) در پاریس اظهار داشت: بعد از فرار شاه، امام به فکر بازگشت به ایران افتاد و مدام پیگیر این موضوع بود اما فرودگاه ها بسته شده بود و امکان بازگشت وجود نداشت.

وی با اشاره به اینکه 12 بهمن، اولین پروازها از پاریس به ایران برقرار و فرودگاه‌ها باز شد، افزود: به رغم توصیه‌های بسیار توسط دوستان امام در ایران و پاریس، ایشان به بازگشت مصمم بودند و معتقد بودند اگر به ایران باز نگردیم، توطئه آمریکایی‌ها محقق می‌شود.

ناصری ادامه داد: امام متوجه شده بود که با فرار شاه و نخست وزیر شدن بختیار و تشکیل حکومت ملی، بعد از آرام شدن اوضاع و جا افتادن بختیار، شاه دوباره به ایران باز می گردد و به صورت نمادین، شاه ایران می‌ماند اما کشور توسط حکومت ملی اداره می شود.

وی با اشاره به اینکه امام متوکل به معنای واقعی به خدا بود، افزود: به رغم تمام تهدیدهایی که امام را در این سفر تهدید می کرد و تمام توصیه هایی که به ایشان شد، فرمودند که ما به وظیفه عمل می کنیم و نتیجه با خداست و به این ترتیب در 12 بهمن 1357 به وطن بازگشتند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار