نماینده لارستان گفت: با تاکید بر اینکه افزایش تولید نفت باید در دستور کار دولت قرار گیرد، اما بودجه کشور نباید نفتی باشد.
کد خبر: ۹۳۶۰۰۶
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰ 29 January 2021

به گزارش تابناک فارس: حسین حسین‌زاده گفت: ما مطابق با سیاست‌های کلی نظام جمهوری اسلامی ملزم به کاهش وابستگی بودجه به نفت هستیم؛ چراکه بودجه نفتی، فرهنگی را در سازمان‌ها و ساختارهای ما ایجاد می‌کند که آسیب‌زا و در برخی مواقع منجر به تولید رانت می‌شود. از این رو لازم است وابستگی‌های بودجه به نفت کاهش یابد.

 

وی افزود: تا زمانی که بودجه به نفت وابسته باشد، مسئولان و مدیران دولتی به دنبال تکاپو برای یافتن منابع و درآمدهای ارزی دیگر برای کشور نیستند. این کاهش وابستگی منجر به پرکارکردن و خلاق کردن دولت می‌شود.

 

نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: قیمت و میزان فروش نفت ایران در سال‌ها و دهه‌های اخیر نوسانات بسیاری داشته که در چند سال اخیر به حداقل میزان خود رسید. زمانی که بودجه وابسته به نفت باشد، درآمدهای آن ثابت و پایدار نخواهد بود و درنتیجه آرامش و ثبات اقتصادی را از کشور می‌گیرد. به همین دلیل لازم است دولت به فکر منابع درآمدی ثابت و پایدار باشد.

 

حسین‌زاده همچنین گفت: اما باید توجه داشت کاهش وابستگی بودجه به نفت، به معنای کاهش تولید و تلاش نکردن برای تولید نیست. صنعت نفت کشور باید با قدرت بیشتر به استخراج و تولید نفت بپردازد و در بازارهای رقابتی حضور فعال داشته باشد. مازاد درآمدهای حاصل از آن نیز باید به خزانه واریز و صرف امور توسعه‌ای کشور شود.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار