شهرستان محروم بهاباد در استان يزد صاحب نمايندگي تعاون روستايي شد و "حسینعلی صادق زاده" در حکمی از سوی مدیر تعاون روستایی استان به عنوان مسئول اين نمایندگی منصوب شد.
کد خبر: ۹۳۳۲۱
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۳ 12 September 2015

به گزارش تابناک یزد،"علي جهازي" مدیر كل تعاون روستایی استان یزد در اين مراسم ضمن قدردانی از مساعدت‌های فرمانداری و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بهاباد برای افتتاح اين نمایندگی، اظهار كرد: با تاسی به آیه قرآنی "تعاونوا علی البر و التقوا"، آنچه مشهود است سفارش دین اسلام به فرهنگ همکاری و تعاون است لذا بی شک اصل تعاون و همکاری در فطرت انسان‌ها نهفته است و اولین تعاونی در بدو آفرینش بشر و با تشکیل خانواده برقرار شده است.

وي راز ماندگاری تعاونی‌ها را ترجیح منافع جمعی بر منافع فردی دانت و افزود: از ضروری‌ترین نیازهای تعاونی‌ها به روز بودن، اهمیت دادن به اصول تعاونی و ایجاد نظم در تعاونی‌هاست و برای تامین این نیازهای اساسی، تهیه یک برنامه جامع برای تعاونی ضروری است.

جهازي در ادامه ضمن اشاره به وضعیت تعاونی های بخش کشاورزی شهرستان بهاباد، خاطرنشان كرد: هدف از راه‌اندازی نمایندگی تعاون روستایی در شهرستان بهاباد اصلاح و احیاء تعاونی‌های موجود در شهرستان و برنامه‌ریزی در جهت ایجاد تعاونی‌های تخصصی متناسب با ظرفیت‌های منطقه است.

"عباس اقبال بهابادي" فرماندار شهرستان ضمن اشاره به ظرفیت‌های بخش کشاورزی و روستایی اين شهرستان، اظهار كرد: شهرستان بهاباد در زمینه محصولات کشاورزی نظیر پسته و زعفران دارای ظرفیت‌های‌ بالایی است.

وي در ادامه نيز یکی از عمده‌ترین مشکلات کشاورزان شهرستان در زمینه بازاریابی و بازار رسانی محصولات تولیدی ذكر كرد.

اقبال با تاکید بر تعامل مناسب ادارات جهادکشاورزی و تعاون روستایی شهرستان با فرمانداری در جهت توسعه بخش کشاورزی و حل مشکلات و توانمندسازی تشکل‌های روستایی و کشاورزی شهرستان، افزود: برای حل مشکلات بخش کشاورزی ضروری است تا کشاورزان و بخش دولتی با همراهی و همدلی با هم تلاش كنند.

گفتنی است؛ شهرستان بهاباد داراي سه شرکت تعاونی روستایی، دو شرکت تعاونی کشاورزی و یک شرکت تعاونی تولید با بیش از سه هزار نفر عضو و سرمایه‌ای قریب 700 میلیون ریال تحت نظارت سازمان تعاون روستایی استان یزد در حال فعالیت در بخش کشاورزی است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار