مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر خبر داد:
تابناک-مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت: طی 9 ماه سالجاری، تعداد 11 هزار و 677 واقعه ولادت و ۱۶۹ مورد دوقلوزایی در استان به ثبت رسیده است.
کد خبر: ۹۲۹۶۴۰
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۴ 05 January 2021

به گزارش تابناک ،مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر اظهار داشت: برآورد جمعیت استان تا پایان آبان ماه سالجاری، ۱۱۸۱۷۲۲ نفر است که از این تعداد ۷۲ درصد در نقاط شهری و 28 درصد در مناطق روستایی ساکن هستند.

اسکندر پاسالار به میزان شاخص سالمندی در استان بوشهر اشاره کرد و افزود: ۷ درصد از جمعیت استان بوشهر تا پایان سال ۱۳۹۸ را سالمندان و ۲ /۲۶ درصد را جوانان در گروه سنی ۲۹-۱۵ ساله تشکیل داده است.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر نسبت جمعیتی در استان را ۱۱۴ اعلام کرد و افزود: در ۹ ماهه سال جاری تعداد ۱۱۶۷۷ واقعه ولادت در استان به ثبت رسیده که میزان عمومی ولادت یکساله تا پایان آبان ماه سالجاری برابر با ۳/۱۳ در هزار نفر جمعیت است.

اسکند پاسالار در ادامه گفت: تعداد ۱۶۹ واقعه دوقلوزایی و ۳ واقعه سه قلوزایی در ۹ ماهه سال جاری در استان بوشهر به ثبت رسیده است.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر با بیان اینکه بیش از 11 هزار نفر نسبت به ثبت نام کارت هوشمند اقدام نکرده اند، افزود: تاکنون تعداد ۷۶۳۴۸۵ نفر در استان درخواست ثبت نام کارت هوشمند ملی خود را ثبت و ۱۱۶۴۴ نفر نسبت به ثبت نام کارت خود اقدام نکرده اند. 

پاسالار در ادامه افزود: تعداد ۶۳۲۳۵۷ نفر تا پایان آذرماه سالجاری کارت خود را تحویل گرفته و ۶۵۱۰ نفر نسبت به تحویل کارت خود اقدام نکرده اند.

وی به ۱۰ نام پرطرفدار در میان نوزادان متولد شده در ۹ ماه سالجاری اشاره کرد و افزود: بیشترین نام‌هایی که برای پسران انتخاب شده شامل محمد، حسین، علی، امیرعلی و امیرحسین و بیشترین نام‌هایی که برای نوزادان دختر در این مدت در نظر گرفته شده فاطمه، زهرا، زینب، رستا و رقیه بوده است.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر با اشاره به میانگین سن ازدواج و طلاق در استان بوشهر گفت: میانگین سن ازدواج در مردان ۲۹.۹ و زنان را ۲۴.۷ سال، و میانگین سن طلاق مردان را ۳۶.۷ و زنان ۳۱.۷ سال اعلام کرد.

وی با بیان اینکه در این مدت هزار و ۱۶۴ واقعه طلاق ثبت شده است، گفت: بیشترین ازدواج مربوط به مردان ۲۶ ساله (۴/۷ درصد) و زنان ۱۸ ساله (۱.۷ درصد)، و بیشترین طلاق متعلق به مردان ۳۱ ساله (۸/۵درصد) و زنان ۳۳ ساله (۲/۵ درصد) بوده است.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر عنوان کرد: بیشترین ازدواج بر حسب اختلاف سن همسران، مربوط به زوج‌های همسن با ۱۰.۲ درصد بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار