مدیر سازمان بسیج حقوقدانان استان کرمانشاه، از آزادی ۱۶۱ زندانی جرائم غیرعمد خبر داد و گفت: طرح آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد و مالی در دستور کار است و این مهم طی پنج مرحله، امسال با جدیت در استان دنبال خواهد شد.
کد خبر: ۹۲۹۱۱۱
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸ 03 January 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از رسول بهرامی‌پور، اظهار داشت: سازمان بسیج حقوقدانان استان در قالب نهضت کمک‌های مواسات و همدلی طرح آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد و مالی را دستور کار خود قرار داده و این مهم طی پنج مرحله، امسال با جدیت در استان دنبال خواهد شد.

وی ادامه داد: مرحله نخست آزادی‌سازی زندانیان در هفته اول بسیج (چهارم آذرماه) با آزادسازی ۴۱ زندانی و مرحله دوم آن هم طی روز گذشته در اولین سالروز سالگرد شهادت سردار سرافراز سپاه اسلام حاج قاسم سلیمانی با آزادسازی ۱۲۰ زندانی با اولویت جرائم غیرعمد در زندان مرکزی کرمانشاه با حضور مسئولان و مراجع قضایی استان برگزار شد.

مدیر سازمان بسیج حقوقدانان استان کرمانشاه تصریح کرد: اجرای سه مرحله دیگر از این طرح ارزشمند را تا پایان سال با اولویت آزادسازی زندانیان که آزادسازی آن‌ها خطری برای امنیت جامعه ندارد، پیش‌بینی شده تا ان‌شاءالله شاهد کاهش جمعیت کیفری زندان‌های سطح استان باشیم.

وی ادامه داد: در کنار نهضت آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد که سازمان بسیج حقوقدانان استان شروع کرده، در روز آزادسازی زندانیان گروه‌های از بسیج حقوقدانان در زندان‌های سراسر استان به منظور ارائه خدات مشاوره حقوقی قضایی رایگان مستقر می‌شوند.

بهرامی‌پور گفت: کمک به آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد می‌تواند در اقتصاد کشور بسیار تاثیرگذار باشد، چون که با بازگشت سرپرست به آغوش گرم خانواده، خود برای تامین معیشت خانواده تلاش می‌کند.

وی با اشاره به توزیع کمک‌های مومنانه از سوی سازمان به نیازمندان، افزود: سازمان بسیج حقوقدانان با توجه به شیوع کرونا در استان و فرمان مقام معظم رهبری در راستای کمک همه‌جانبه برای مبارزه با این بیماری و کاهش آسیب‌های ناشی از آن، توزیع بسته معیشتی میان نیازمندان را نیز در برنامه خود دارد.

بهرامی‌پور تصریح کرد: در راستای ادامه نهضت کمک مومنانه، ۵۰۰ بسته معیشتی طی روز‌های آینده میان خانوار‌های زندانیان نیازمند استان توزیع خواهد شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار