استاندار کرمانشاه کاهش بیماری کرونا در استان را از دستاورد‌های بزرگ طرح شهید سلیمانی دانست و گفت: واضح است که با کاهش بیماران بستری، تعداد مرگ و میر هم کاهش می‌یابد.
کد خبر: ۹۲۷۹۱۵
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲ 29 December 2020

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از فارس، هوشنگ بازوند امروز در جمع اصحاب رسانه کاهش بیماری کرونا در استان را از دستاورد‌های بزرگ طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی دانست و اظهار داشت: با اجرای این طرح خوشبختانه امروز شاهد کاهش بستر‌هایی کرونایی در استان هستیم.

وی ادامه داد: با آغاز طرح از تعداد یک‌هزار و ۲۶۰ موارد بستری در آبان‌ماه الان به زیر ۲۰۰ نفر رسیده است.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: در طرح شهید سلیمانی کاهش بستری‌ها را تا ۳۰ درصد پیش‌بینی کرده بودیم که خوشبختانه شاهد کاهش ۸۰ درصدی بستری‌ها در بیمارستان‌های استان هستیم.

وی کاهش فوتی‌های کرونایی را در قالب دیگر دستاورد‌های طرح شهید حاج قاسم سلیمانی عنوان کرد و گفت: واضح است که با کاهش موارد بستری بیماران کرونایی، تعداد مرگ و میر هم کاهش خواهد یافت.

بازوند تصریح کرد: کاهش مرگ و میر کرونایی در این طرح برای ۱۰ درصد پیش‌بینی شده بود که شاهد تحقق ۵۰ درصدی آن هستیم و از مرگ روزانه ۲۴ نفر به میانگین سه نفر رسیده‌ایم که روز‌هایی هم بوده که اصلا موارد مرگ و میر کرونایی در استان ثبت نشده است.

وی با اشاره به فعالیت یک‌هزار و ۲۰۰ تیم در قالب تیم‌های مراقبتی، حمایتی و نظارتی استان و همکاری حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در اجرای این طرح، گفت: سپاه، بسیج، دانشگاه علوم پزشکی، هلال احمر و دیگر عوامل ذی‌ربط در اجرای طرح شهید سلیمانی محله به محله، با مراجعه به درب خانه‌ها به سراغ ویروس کرونا می‌روند و مانع انتشار آن در شهر و محله می‌شوند.

بازوند هدف‌گذاری رعایت پروتکل‌های بهداشتی در قالب طرح حاج قاسم سلیمانی را ۸۰ درصد عنوان کرد و گفت: با همکاری مردم و سایر عوامل شاهد ۸۴ درصدی رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار