مدیر گروه رشته های میان رشته ای و فرارشته ای دانشگاه اراک گفت:این دانشگاه ، اولین دانشگاه کشور است که موفق به تاسیس رشته مهندسی سیستم های محیط زیست شده است.
کد خبر: ۹۲۶۵۰۷
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶ 23 December 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی،دکتر فردین نعمت زاده افزود:با پیگیری های صورت گرفته در رشته مهندسی سیستم های محیط زیست در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته به عنوان اولین رشته میان رشته ای در دانشگاه اراک به رشته های این دانشگاه اضافه شد.
وی گفت :در راستای سیاست های توسعه دانشگاه در راستای ایجاد رشته های بین رشته ای و فرارشته ای از سال ۹۶ دانشگاه تصمیم بر برنامه ریزی برای ایجاد رشته های میان رشته ای و فرارشته ای جدید گرفت.
دکتر نعمت زاده یادآورشد: در این راستا برمبنای خلأ هایی که در آموزش عالی منطقه ۴ کشور وجود داشته است آمایش آموزش عالی نیاز منطقه ای تعدادی رشته را مشخص کرد.
وی ادامه داد:در جلسات شورای راهبردی بین رشته های دانشگاه و مسئولین دانشگاه اراک جلساتی متعدد مبنی بر شناسایی و تهیه زیرساخت های لازم برای افزودن این رشته ها به دانشگاه اراک تشکیل شد که منجر به ورود تدریجی رشته های میان رشته ای در این دانشگاه شد.
دکتر نعمت زاده با اشاره به اینکه برمبنای دفترچه انتخاب رشته سازمان سنجش این رشته تاکنون پذیرش دانشجو نداشته است گفت: دانشگاه اراک اولین دانشگاه کشور در جذب دانشجو با عنوان مهندسی سیستمهای محیط زیست است.
وی اظهارداشت: حداقل ضوابطی که برای ایجاد این رشته ها وجود دارد ۱ دانشیار و مرتبط و ۳ استادیار مرتبط است با همکاری گروه‌های مختلف دانشگاه کار گروهی برای تاسیس این رشته تشکیل شد.
وی از افزودن چهار رشته جدید میان رشته ای دیگر تا ابتدای سال آتی خبر داد و گفت: رشته های سیستم های انرژی، ریز زیست فناوری، رشته مهندسی ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) و مهندسی بازرسی فنی با توجه به نیاز منطقه ای به زودی به جمع رشته های دانشگاه اراک اضافه خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار