مسئول سازمان بسیج حقوقدانان کشور گفت: طرح "حقوق یارانقلابی" توسط بسیج حقوقدانان تهیه و تدوین شده و به زودی در سراسر کشور عملیاتی می شود.
کد خبر: ۹۲۶۲۵۳
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۷ 22 December 2020

به گزارش تابناک مرکزی، سهراب انبارکی در نشست جمع بندی سفر یکروزه به استان مرکزی افزود:سازمان بسیج حقوقدانان برای رفع معضلات و مشکلات چند نگاه محله ای، منطقه ای، استانی، ملی و بین المللی دارد که در راستای کمک به قوه قضاییه، احیای حقوق عامه ، حمایت از اقشار مختلف جامعه و مبارزه جدی با فساد فعالیت های خود را انجام می دهد.

وی یادآورشد: حضور تاثیر گذار در عرصه بین المللی یکی از اقدامات مهم و سیاست های بسیج حقوقدانان در طی این سالها است که در بحث شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی اقدامات خوبی در عرصه بین المللی انجام شده و همچنان ادامه خواهد داشت.
مسئول سازمان بسیج حقوقدانان کشور اظهار کرد: با توجه به شیوع بیماری منحوس کرونا در کشور و فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر کمک همه جانبه برای مبارزه جدی با کرونا و کاهش آسیب های ناشی از آن سازمان بسیج مستضعفین با همه توان در ابعاد مختلف به میدان آمد و خوشبختانه به دستاوردهای خوبی هم دست پیدا کردیم.
وی با اشاره به اقدامات در راستای مبارزه با کرونا توسط این سازمان اضافه کرد: سازمان بسیج حقوقدانان در قالب نهضت کمک مومنانه طرح آزاد سازی زندانیان جرائم غیرعمد و مالی را در دستور کار گذاشته و این مسئله را در چهار مرحله در سالجاری با جدیت انجام خواهد داد.
وی افزود: در مرحله اول کمک به آزاد سازی زندانیان جرائم غیرعمد بیش از ۱ هزار ۷۲ نفر از بند رهایی پیدا کردند و بنا داریم در مراحل بعدی نیز این آزاد سازی قابل توجه تر باشد.
مسئول سازمان بسیج حقوقدانان کشور اظهارداشت: بدهی زندانیان آزاد شده در مرحله اول بیش از ۱۲۸ میلیارد تومان بود که با کمک فرهنگ صلح و سازش به ۱۸ میلیارد تومان کاهش پیدا کرد و این با کمک پای کار آوردن ظرفیت های مردمی و خیرین تسویه شد و این حماسه بزرگ را خود مردم رقم زدند که قابل تقدیر است.
وی ادامه داد: مرحله دوم آزاد سازی زندانیان در سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، مرحله سوم در میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س)، مرحله سوم در میلاد با سعادت امیرالمومنین(ع) و مرحله چهارم در انتهای سال انجام خواهد شد و بنا داریم حجم قابل توجهی از زندانیان جرائم غیر عمد را تا پایان سال از بند رها کنیم تا علاوه بر اینکه خودشان برای خانواده خود تلاش کنند کشور را از وجود سرمایه انسانی بهره مند کنیم.
انبارکی با تاکید بر اینکه امروز نیازمند تقویت فرهنگ جهاد، ایثار، ازخودگذشتگی و صلح و سازش هستیم،افزود: این فرهنگ باید در جامعه طنین انداز شود و اگر الگوی ما برای این مسئله فرهنگ دفاع مقدس و ترویج این فرهنگ باشد قطعا موفق خواهیم بود.
وی افزود: طرح آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد یکی از اقدامات در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است چراکه اینکار علاوه بر اینکه به خانواده های زندانیان کمک شایانی می کند، می تواند فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی را ترویج دهد.
مسئول سازمان بسیج حقوقدانان کشور با اشاره به فوائد این طرح گفت: علاوه بر اینها کمک برای آزاد سازی جرائم غیر عمد می تواند در اقتصاد کشور بسیار موثر باشد چراکه هر زندانی سرانه و به شکل روزانه هزینه های نگه داری زیادی دارد که رقم آن در سال قابل توجه است و اینکه یک زندانی بی گناه به جای اینکه در زندان بماند و هزینه داشته باشد در جامعه در راستای تولید کشور فعالیت کند بسیار برای اقتصاد کشور موثر است.
وی افزود: استان مرکزی باید در زمینه آزادی زندانیان غیرعمد اهتمام ویژه ای داشته باشد چراکه این استان سرشار از ظرفیت های فراوان از جمله صنایع و معادن است و اگر از این ظرفیت ها به درستی استفاده کنیم قطعا شاهد خیرات آن خواهیم بود.
مسئول سازمان بسیج حقوقدانان کشور با اشاره به عملیاتی شدن طرح "حقوق یارانقلابی" افزود: ما در این طرح به دنبال این هستیم در محلات با استفاده از ظرفیت پایگاه های بسیج و تشکیل یک تیم تخصصی حقوقی برای رفع مشکلات حقوقی مردم محله اقدام کنیم.
نشست با جانشین فرمانده سپاه روح الله ، نشست با حقوقدانان بسیجی استان ، بازدید از زندان مرکزی اراک از جمله برنامه های مسئول سازمان بسیج حقوقدانان کشور در سفر یک روزه به استان مرکزی بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار