رزاق منش با بیان اینکه آجیل مخلوط شب یلدا نیز در دو درجــه به قیمت 164 و 150 هزار تومان فروخته مى شــود، در خصوص قیمت پســته افزود: قیمت هرکیلو پســته کله قوچى و اکبــرى توچین درجه یک 300 هــزار تومان، درجه دو کیلویــى 270 هزار تومان و درجه ســه کیلویى 250 هزار تومان اســت و پســته احمدآقایى درجه یک 260 ،درجه دو 240 و درجه سه نیز 220 هزار تومان عرضه مى شود.
کد خبر: ۹۲۵۳۵۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳ 19 December 2020

تابناک فارس به نقل از ایلنا: عبدالله رزاق منش با اشاره به اینکه بیش از نیمى از فروش آجیل و خشــکبار به واسطه کرونا نسبت به سال‌هاى قبل کاهش داشــته، افزود: بــا توجه به اینکه فردا شــب یلدا است، نگرانى از شــیوع کرونا و به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی تمامی بســته‌بندى‌ها مناسب و با رعایت فاصله بین مشتریان و نوبت دهى توزیع می‌شود. همچنین بیش از 50 واحد خشکبار به صورت آنلایــن کالاهاى مورد نیاز شــهروندان را بدون دریافت هزینه در منازل با پیک مطمئن تحویل مى‌دهند.

رئیس اتحادیه صنف عمده‌فروشان مواد غذایى شیراز گفت: در دوران بیمارى کرونا فروشــگاه‌هاى آجیل و خشکبار شــیراز با اخــذ مجــوز از اتحادیه و دریافــت مجوزهاى بهداشــتى فعالیــت دارند و ضمن رعایــت پروتکل‌هاى بهداشــتى، شرایط عرضه مطلوب آجیل و خشکبار سالم را فراهم کرده اند.

رئیــس اتحادیه صنف عمده فروشــان مواد غذایى شــیراز با اشــاره به اینکه دو ســال پیش نیز با راه‌افتادن کمپین نخریدن آجیــل و خشــکبار،تولیدکنندگان خشــکبار مورد تحریــم داخلى قــرار گرفتند که همین امر باعث شد زمینه براى شبکه‌های زیرزمینى فراهم شود تا اجناس بنجل و غیر بهداشتى در بازار عرضه شود.

رزاق منش ادامه داد: ضرر و زیان این کمپین، هم از لحاظ بهداشــت و سلامت و هم از لحاظ اقتصادى به ضرر مردم بود؛ چرا که خشکبار ناسالم در روز بازارها، وانت هاى کنار خیابان، میوه فروشــى ها، دستفروشان و مکان هاى پر تردد عرضه شد.

او با اشــاره به ضربه دیگر آجیل فروشان در سال 98 عنــوان کرد: از ابتداى اســفندماه 98 تاکنون نیز بیمــارى کرونا موجب ضرر و زیان بسیار این واحدهاى صنفى شده است.

افزایـش قیمـت آجیـل ایرانـى 60 درصد و خارجى 200 درصد

او بــا بیــان اینکــه شــیراز از قدیم مهــد تولید آجیــل و خشــکبار لوکس و ممتاز بوده و مورد استقبال مسافران و گردشــگران خارجى از حوزه خلیج فــارس و اروپا نیز قــرار دارد، عنوان کرد: چندین برنــد معــروف در شــیراز هســتند که داراى مشــترى ثابــت از خارج از کشــور هســتند.

رزاق منش ادامه داد: فعالیت برندهــاى خشــکبارى و صادراتى بودن محصــولات آنهــا باید از سوى دســتگاه هــاى نظارتى در تفــاوت کالاهــا در قیمت و کیفیت مــورد توجه قرار بگیرد.

رئیس اتحادیه صنف عمده فروشــان مواد غذایى شــیراز با اشــاره به افزایش محصولات خشــکبارى نیز گفت: مســلما افزایــش قیمــت در محصــولات خشــکبارى مانند دیگر محصولات وجــود دارد چنانچه آجیل ایرانى 60 درصد و خارجى 200 درصد نســبت به قبل افزایش قیمت داشته است.

آجیل مخلوط شب یلدا 160 هزارتومان است

رزاق منش با بیان اینکه آجیل مخلوط شب یلدا نیز در دو درجــه به قیمت 164 و 150 هزار تومان فروخته مى شــود، در خصوص قیمت پســته افزود: قیمت هرکیلو پســته کله قوچى و اکبــرى توچین درجه یک 300 هــزار تومان، درجه دو کیلویــى 270 هزار تومان و درجه ســه کیلویى 250 هزار تومان اســت و پســته احمدآقایى درجه یک 260 ،درجه دو 240 و درجه سه نیز 220 هزار تومان عرضه مى شود.

او ادامه مى دهد: همچنین پسته فندقى در سه درجه به ترتیب به قیمت 220 ،200 و 180 هزار تومان عرضه مى‌شــود و قیمت هر کیلو مغز بادام ایرانى درجه یــک 300 هزار تومان و درجــه دو 280 هزار تومان و فروخته مى شود.

رئیس اتحادیه صنف عمده فروشان مواد غذایى شــیراز قیمت بادام هنــدى را 240 و 320 ،مغز فندق را 370 و 320 هزار، هر کیلو بادام زمینى ایرانى 80 هزار تومان و بادام زمینى خارجى درجه یک را 74 هزار تومان اعلام کرد.

فرآورى و افزودنى و دپو غیر مجاز آجیل

رزاق منــش با بیــان اینکه اســتفاده از افزودنى هاى غیــر مجاز در واحدهــاى بدون مجوز از ســازمان غــذا و دارو و بدون نظارت بهداشــت محیط و مســئول فنــى زمینــه ســاز بیماری‌هــاى دســتگاه گوارشــى و ســرطان مى شــود، تصریح کرد: همچنین استفاده از نمــک هاى غیر اســتاندارد و تصفیه نشــده به دلیل داشــتن عناصر و فلزات ســنگین ســبب بروز مشکلات کلیــوى و تاثیــرات مخــرب بــر تیروئیــد مى شــود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار