مدیر حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: امسال با مسدود کردن چاه‌های بدون جواز و پروانه از برداشت غیرمجاز ۳.۸ میلیون متر مکعب آب در این منطقه جلوگیری شد.
کد خبر: ۹۲۴۷۷۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۶ 16 December 2020

سید مهدی میرباقری افزود: این میزان صرفه جویی و جلوگیری از مصرف غیرقانونی، از پر و مسدود کردن ۴۶۳ حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان‌های مختلف استان به دست آمد.

وی با اشاره به اهمیت توجه به قانون برای استفاده مجاز از آب ادامه داد: در سال‌جاری همچنین یک هزار و ۵۷۰ پروانه چاه مجاز اصلاح و تعدیل شد.

مدیر حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان خاطرنشان کرد: نصب ۵۷۹ کنتور حجمی هوشمند از دیگر فعالیت‌هایی بود که برای افزایش انضباط در مصارف آب اجرا شد.

میرباقری تصریح کرد: تمامی فعالیت‌های یادشده در زیرمجموعه‌های طرح احیا و تعادل‌بخشی آب‌های زیرزمینی بود که در سال‌های اخیر جزو برنامه‌های اصلی وزارت نیرو  و شرکت آب منطقه‌ای اصفهان قرار گرفته است.  

مدیر حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: مناطق مختلف از حیث افت آب‌های زیرزمینی به چند محدوده تقسیم می‌شود و بر همین مبنا از ۳۵ محدوده استان اصفهان، هشت محدوده آزاد، ۱۷ محدوده ممنوعه و ۱۰ محدوده ممنوعه بحرانی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :