بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان اردبیل روز سه‌شنبه در آیینی محدود با حضور جمعی از اعضای انجمن هنرهای نمایشی، داوران و کارگردانان این استان کار خود را آغاز کرد.
کد خبر: ۹۲۴۴۲۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۸ 15 December 2020

رئیس شورای دبیری جشنواره در این زمینه اظهارداشت: ۱۸ اثر از چهار شهرستان اردبیل، پارس‌آباد، خلخال و گرمی به دبیرخانه جشنواره بیست و هشتم فرستاده شده بود که در نهایت هفت اثر به مرحله نهایی راه یافته است و از این میان ۲ اثر برگزیده برای حضور در جشنواره بین‌المللی فجر برگزیده خواهد شد.

محمدتقی اسماعیلی افزود: نمایش‌ "سیمرغ" نوشته محمود مهدوی به کارگردانی اکبر صادقی کاری از گروه تئاتر فروغ اردبیل، "آقای رییس‌جمهور" نوشته هلن خانزاده به کارگردانی یاشار منوچهری کاری از گروه تئاتر آران هنر پارس‌آباد و "دیدن این نمایش جرم نیست" نوشته کامران پورناجی به کارگردانی حسن رهنما آذر کاری از گروه تئاتر سایا اردبیل از جمله اثرهای راه یافته به بخش رقابتی این جشنواره هستند.

وی بیان کرد: نمایش‌ "اگه بارون نزنه" نوشته محسن طارمی کاری از گروه تئاتر سایا اردبیل، "ستاره‌هایی به رنگ تاول" با نویسندگی و کارگردانی فاطمه عظیمی از اردبیل، "بودن در کمال نبودن" به نویسندگی و کارگردانی مجید برجعلی‌زاده از خلخال و "پریشانی سوار بر باد تا بیکرانه‌ها" نوشته رضا آشفته به کارگردانی محمدتقی خسروی از خلخال دیگر اثرهای این دوره از جشنواره است.

رئیس شورای دبیری بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان اردبیل اضافه کرد: برخی استان‌ها که شرایط مناسب‌تری از نظر شیوع کرونا داشتند، با حضور محدود تماشاگران جشنواره را برگزار کردند و در برخی نقاط نیز برگزار نشد اما در استان اردبیل با تصمیم شورای دبیری قرار شده است تا جشنواره در قالب فیلم و تنها با حضور هیات داوران و کارگردانان اثرها برگزار شود.

وی تصریح کرد: بر این اساس اثرها و مراسم اختتامیه در سایت اینترنتی تله تماشا بارگذاری خواهد شد تا عموم مردم و تماشاگران بتوانند در صورت تمایل به طور رایگان از اجراها استفاده کنند؛ همچنین در صورت سفید شدن شرایط از نظر شیوع کرونا، اثرها به صورت گردشی در نقاط مختلف استان اردبیل به اجرا درخواهد آمد.

اسماعیلی همچنین گفت: با توجه به اینکه امکان ارایه اثرهای نمایشی در نتیجه شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا وجود نداشت، انجمن هنرهای نمایشی استان اردبیل تصمیم گرفت تا پس از بررسی، در قالب ۲ جلد کتاب در ۲ روز آینده از میان ۳۰ اثر ارسالی در مجموع ۱۴ نمایشنامه به چاپ برسد.

بیست و هشتمین دوره جشنواره تئاتر استان اردبیل از ۲۵ تا ۲۷ آذرماه بدون حضور تماشاگران در مجتمع فرهنگی هنری فدک اردبیل برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار