مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان از رفع مشکل عدم دسترسی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به اینترنت و اتصال آنها به شبکه ملی اطلاعات تا پایان امسال خبر داد.
کد خبر: ۹۲۳۴۹۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۳ 12 December 2020

فرزاد توکلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه وزارت ارتباطات در اسناد بالادستی برنامه ششم مکلف است تا پایان تیرماه سال ۱۴۰۰ تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار را به شبکه ملی اطلاعات وصل کند، افزود: با شیوع ویروس کرونا به دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با وجود محدودیت منابع مالی کشور و دشواری در تامین تجهیزات این حوزه، مقرر شد این پروژه تا پایان امسال اجرایی شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۵۳۸ روستای گیلان فاقد اینترنت بر روی تلفن همراه هستند، اظهار داشت:برای برقراری اینترنت نسل سوم و چهارم رایزنی‌های لازم انجام شده و قرار است ۷۰ روستا توسط اپراتور همراه اول و ۱۸۹ روستا توسط اپراتور ایرانسل متصل شوند.

وی ادامه داد: همچنین ۹۴ روستا نیز دارای اولویت اول، ۱۱۹ روستا هم در اولویت دوم و ۷۵ روستا هم در اولویت سوم قرار دارند و باید تا پایان سال به شبکه ملی اطلاعات متصل شوند که به تامین منابع نیاز دارد و رایزنی‌هایی در سطح وزارتخانه با سازمان برنامه و بودجه برای تامین این منابع در حال انجام است.

گیلان دارای ضریب نفوذ تلفن همراه ۱۶۵.۷، ضریب نفوذ تلفن ثابت  ۴۰.۶۳  و ضریب نفوذ اینترنت مشترکین ثابت و پهن باند سیار به میزان ۱۰۶.۸  می باشد که از این میزان ضریب نفوذ مشترکیان پهن باند سیار  آن ۹۲.۶  درصد است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار