سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم با اشاره به افزایش خدمات ارتباطی در روستاهای این استان گفت: با تلاش وزارت ارتباطات و اپراتورهای سیار ۱۰۹ روستای قم به رومینگ ملی اتصال پیدا کرد.
کد خبر: ۹۲۲۶۴۷
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳ 09 December 2020

به گزارش تابناک قم، جواد غلام پور اظهار داشت: تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شده و از خدمات اینترنت پرسرعت برخوردار می باشند.

غلام پور در ادامه تصریح کرد: ساکنان روستاهای مذکور با کمک این امکان می توانند از رومینگ صوت و دیتا بهره مند شوند.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شتاب استان در خدمات رسانی ارتباطی به روستاها گفت: قم به عنوان نخستین استان در سطح کشور موفق به اتصال تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات شده است.

سرپرست ارتباطات قم گفت: اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان توانسته با تلاش مجموعه استانی حوزه وزارت ۱۰۰ درصد از اهداف از پیش تعیین شده ارتباطی روستاها را در محقق کند.

سرپرست اداره کل ارتباطات قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بستر مناسب ارتباطی استان بیان کرد: ۳۸ سامانه آموزش مجازی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و مراکز حوزوی قم رایگان شد.

 

پُست قم رتبه نخست خدماتی پستی را کسب کرد

مدیرکل پُست قم نیز از کسب رتبه اول پُست استان در خصوص خدمات پستی در استان های گروه خود خبر داد.

ابوالفضل باقری منش با اشاره به رسالت امانت داری پست افزود: پست قم در گروه خود به رتبه اول و در کل کشور به رتبه ششم دست یافته است که در خصوص ارزیابی عملکرد نیز در سال ۹۷ رتبه اول را در شاخص های اختصاصی و عمومی و در سال ۹۸ هم رتبه دوم را کسب کرده است.  

وی یادآور شد: پست، بزرگ ترین شبکه فیزیکی کشور است و از زمان شیوع ویروس کرونا شاهد رشد ترافیک ۱۷۲ درصدی بوده ایم که برای انجام هرچه بهتر امور نیازمند تجهیزات لازم هستیم.

باقری منش با اشاره به اینکه پست به رسالت اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی خود در این ایام عمل کرده است گفت: به واسطه فعالیت شبانه روزی پست، بسیاری از کسب و کارها که از طریق فروش اینترنتی فعالیت می نمایند محصول های خود را به واسطه پست به دست مشتریان خود می رسانند و کسب در آمد دارند.

مدیرکل پست قم در ادامه رشد جا به جایی کالا در ایام کرونا را مورد توجه قرار داد و با اشاره به افزایش ۷۲ درصدی خریدهای مجازی مردم افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه ۸۰۰ هزار ترافیک پستی و بیشترین رشد در حوزه بسته های کوچک و امانات را شاهد بودیم.

وی با اشاره به رسالت امانت داری پست افزود: پست قم در گروه خود به رتبه اول و در کل کشور به رتبه ششم دست یافته است که در خصوص ارزیابی عملکرد نیز در سال ۹۷ رتبه اول را در شاخص های اختصاصی و عمومی و در سال ۹۸ رتبه دوم را کسب کرده است. 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار