رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت:بر اساس آمارها، میزان مصرف اکسیژن در بخش درمان در ماه ۱۲۰۰ تن است که شرکت‌های تولیدی در استان ۷۰۰ تن تولید می‌کنند.
کد خبر: ۹۲۱۸۹۲
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۹ 06 December 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی، سعید جعفری کرهرودی در دیداری با رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک، افزود: باید ۵۰۰ تن اکسیژن از خارج از استان وارد شود که این ۵۰۰ تن می‌تواند از مازاد تولید شرکت‌های مانند پتروشیمی نیز تامین شود.
وی تاکید کرد: کلیه صنایع استان مرکزی در حال حاضر، غیردولتی و همه آنها وابسته به نهادهای مختلفی هستند.
وی افزود: در گذشته و اکنون صنایع استان، علیرغم مشکلات شدید مالی کمک هایی داشته اند، اما مشکل اصلی این است که این کمک ها متمرکز نمی‌باشد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت:این آمادگی وجود دارد که تامین کننده و پاسخگوی نیازهای خاص و متمرکز بخش سلامت و درمان استان باشیم.
وی اضافه کرد: درمجموع استان مرکزی ۱۲ شرکت تولید کننده اکسیژن وجود دارد، اما شرکت هایی که اکسیژن طبی تولید می کنند سه شرکت بوده که دو شرکت در شهر اراک و یک شرکت در خمین مستقر است.
جعفری ادامه داد: در سال ظرفیت تولید ۴۰۰ میلیون ماسک استاندارد مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی وجود دارد که با نصب دستگاه های مخصوص و گرفتن مجوزهای لازم افزایش این تولید تا ۷۰۰ میلیون عدد در سال وجود دارد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی در پایان از تلاش ها و مجاهدت های شبانه روزی کادر سلامت قدردانی کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار