استاندار کرمانشاه تاکید کرد:
استاندار کرمانشاه گفت:با مسببان رفتار هنجارشکنانه در تکیه معاون الملک برخورد می شود‌.
کد خبر: ۹۲۱۷۵۲
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵ 06 December 2020

به گزارش خبرنگار  تابناک کرمانشاه، پس از انتشار کلیپ و تصاویر مبتذل در تکیه معاون الملک کرمانشاه واکنش های زیادی از سوی مردم و مسئولین استان در پی داشت، در همین راستا استاندار کرمانشاه هوشنگ بازوند نیز یادداشتی منتشر کرد. در این یادداشت آمده است:مردم مومن، ولایتمدار و‌ انقلابی استان کرمانشاه سالیان متمادی است که افتخار میزبانی از زوار حسینی و زائران کوی عشق را دارند. کرمانشاه قدمگاه زائران ابا عبدالله الحسین(ع) است و این افتخار در تاریخ به نام این دیار ثبت شده است.

صدای عزاداران، دلدادگان و عاشقان سرور و سالار شهیدان و‌نوای محرم در تکایا، مساجد و حسینیه های دروازه اصلی کربلا همواره طنین انداز و تکرار شده است. وجود تکیه تاریخی معاون الملک که امسال نیز در ایام محرم میزبان کرمانشاهیان و عاشقان ابا عبدالله حسین(ع) بود، بیانگر ارادت قلبی عمیق مردمان این دیار به سالار شهیدان است که با توجه به تاریخچه کهن آن بسیار ارزشمند است.

اما انتشار کلیپی در شبکه های اجتماعی با تصاویری از این بنای ایرانی اسلامی که حاوی رفتاری غیرمتعارف، خلاف شرع، عرف و عفت بود سبب جریحه دار شدن افکار عمومی و مردم مومن استان شد که دیروز صبح دستور پیگیری موضوع صادر شد و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان شکایتی علیه خاطیان به دادستانی و دستگاه قضایی ارائه کرده است و فارغ از اینکه این ویدئو در چه سالی ساخته شده و‌ یا تصاویر به چه صورت استفاده شده است، درخواست برخورد شدید و قانونی با مسببان و خاطیان این حرکت هنجار شکنانه و خارج از عرف ارائه گشته است و موضوع با جدیت پیگیری می شود.

حفظ حرمت تکایا و‌ بقاع متبرکه تکلیفی شرعی است، زیرا تکایا به عنوان اصلی ترین مکان برای برگزاری آیین های ملی و مذهبی نقش مهمی در تجلی احساسات مذهبی مردمان این دیار دارند و بر معنویت مذهبی استانی که میزبان زائرین و عاشقان حسینی است، افزوده است و بر این اساس موضوع به جدیت پیگیری خواهد شد.

                                                                هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه            

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار