مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران با بیان اینکه در سال جاری13هزار و 351 نفر وام کارگشایی با اعتبار 18 میلیارد و 137 میلیون تومان دریافت کردند گفت:58 درصد وام ها به نیازمندان غیرتحت پوشش و 42 درصد نیز به افراد تحت پوشش کمیته امداد پرداخت شده است.
کد خبر: ۹۲۱۱
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۱ 01 March 2015

به گزارش ایرنا تبارک سبحانی با اشاره به برنامه های ویژه کمیته امداد در هفته احسان و نیکوکاری افزود: جشن نیکوکاری به دلیل همزمانی با سالروز شهادت دخت نبی اکرم با عنوان اکرام فاطمی و شور نیکوکاری در استان تهران همزمان با سراسر کشور برگزار می شود.

وی با بیان اینکه سه هزار و 230پایگاه برای جمع آوری کمک های مردمی در این استان پیش بینی شده افزود:2 هزار مدرسه، 500 مسجد، 500 مرکز تجمع مردم از جمله میادین میوه و تره بار، ترمینال، فروشگاه های تجاری، 200 پایگاه بسیج و 30 پایگاه مراکز نیکوکاری کمک های مردمی را جمع آوری می کنند.

سبحانی پایگاه های مسجد النبی، میدان هفت تیر، شهرک شهید محلاتی، فلکه دوم صادقیه، بهارستان، شهر ری و حسینیه ارشاد را به عنوان پایگاه های اصلی برشمرد و گفت: مسوولان کمیته امداد استان تهران در این پایگاه ها مستقر هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران افزود: تعدادی از خیرین که عضو توانمند سازی مناطق محروم هستند نیز به همراه تعدادی از اعضای مناطق 8 استان محروم با هماهنگی کمیته امداد استان تهران با استقرار در پایگاه های کمک های مردمی، برای نیازمندان استان خود کمک جمع آوری می کنند.

وی با اشاره به سامانه ارتباطی 7355 خاطر نشان کرد: از طریق این سامانه مردم می توانند بدون مراجعه حضوری به پایگاه ها وجوهات نقدی خود را پرداخت کنند.

وی با اشاره به آمار جشن نیکوکاری سال گذشته تاکید کرد: 5 میلیارد و 700 میلیون تومان کمک در سال گذشته شامل 2 میلیارد تومان نقد و کالایی و 3 میلیارد و 700 میلیون تومان نیز در مدارس جمع آوری شده که با صورت جلسه تحویل نیازمندان آن مدرسه یا مدارس هم جوار شده است.

سبحانی با اشاره به میزان مشارکت مردمی در ده ماهه گذشته گفت: شهروندان خیرخواه استان تهران حدود 32 میلیارد تومان صدقه و 12 میلیارد تومان زکات مستحبی و واجب شامل فطریه و زکات واجب کشاورزی و سایر فعالیت های تجاری را پرداخت کرده اند.

وی در خصوص مشارکت های مردمی در طرح های نیکوکاری و اکرام نیز خاطر نشان کرد: مردم استان در طول ده ماهه گذشته حدود 14 میلیارد و 500 میلیون تومان به طرح اکرام و برای طرح محسنین نیز 12 میلیارد تومان کمک کرده اند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به عملکرد فرهنگی این اداره کل نیز گفت: کمیته امداد امام راحل علاوه بر فعالیت در امور معیشتی مددجویان تحت پوشش خود در امور فرهنگی و معنوی این قشر آسیب پذیر جامعه نیز فعالیت دارد.

وی در مورد آمار دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد امام راحل نیز گفت: دانش آموزان تحت پوشش در سطح استان حدود 14 هزار و 933 نفر نسبت به سال گذشته افزایش داشته اند.

سبحانی آمار دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد را سه هزار و 176 نفر دانست و افزود: یک هزار و 891 دانشجوی بومی تحت پوشش و یک هزار و 285 دانشجوی غیربومی و مهمان تحت پوشش کمیته امداد در دانشگاه های استان تهران مشغول به تحصیل هستند.

وی با اشاره به برگزاری اردوی حج فقرا برای کسانی که تاکنون به زیارت حرم امام رضا(ع) نرفته اند افزود: تاکنون حدود دوهزار و 183 نفر از محل کمک خیرین و برخی سازمان های دولتی از طریق قطار در غالب اردوی چهار روزه حج فقرا به مشهد مقدس اعزام شده اند.

وی در ادامه نشست خبری با اشاره به دوره های مشاوره رایگان حقوقی به خانوارهای تحت پوشش عنوان کرد: مراکز مشاوره هفت هزار و 998 مورد مشاوره به دانش آموزان، زنان مطلقه، زنان سرپرست خانوار و دختران و پسران در آستانه ازدواج ارائه کرده اند.

وی ادامه داد: 14هزار و 587 نفر از مددجویان نیز در زمینه آموزش های مهارتی، خانه داری، مذهبی و دیگر موارد آموزش دیده اند.

وی تعداد خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) را 65 هزار و 93 نفر اعلام و بیان کرد: از این تعداد حدود 55 هزار نفر مستمری بگیر هستند و 10 هزار نفر نیز کمک موردی به صورت ارائه یک یا چند خدمت دریافت می کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 95 هزار و 501 نفر از مددجویان، بیمه کمیته امداد هستند گفت: کمیته امداد تاکنون 8 میلیارد تومان در بخش درمان هزینه کرده در حالی که به مراکز درمانی طرف قرارداد به دلیل کسری اعتبارات، بدهکار هستیم.

وی ادامه داد: تا پایان هفته جاری 4 میلیارد تومان بدهی مراکز درمانی طرف قرار داد را تسویه می کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران در ادامه با اشاره به اعطای وام های کارگشایی، سقف این وام را دو میلیون تومان دانست.

وی با اشاره به اینکه یک هزار و 455 نفر نیز وام خودکفایی با اعتبار 11 میلیارد و 350 میلیون تومان دریافت کرده اند، خاطر نشان کرد: این وام بدون کارمزد از حداقل 2 تا 3 میلیون تومان به مددجویان پرداخت می شود.

سبحانی درخصوص تسهیلات بانکی پرداخت شده به مددجویان نیز اظهار کرد: 2 هزار و 153 نفر با اعتبار 23 میلیارد و 892 میلیون تومان تقریبا به طور میانگین 10 میلیون تومان از بانک ها وام دریافت کرده اند.

وی در ادامه از ایجاد اشتغال برای 2 هزار و 270 مددجوی تحت پوشش طی 10 ماهه امسال خبر داد و گفت: برای این افراد از طریق کاریابی امداد شغل ایجاد شده است.

سبحانی با اشاره به تعهد ایجاد 10 هزار شغل در سال جاری گفت: متاسفانه به دلیل عدم همکاری بانکها نتوانستیم به تعهدات خود عمل کنیم چرا که بانک ها از صد در صد تسهیلات، 30 درصد آن را پرداخت کرده اند.

وی با اشاره به ارائه تسهیلات مسکن نیز گفت: متاسفانه از سال گذشته به دلیل پایان یافتن ثبت نام مسکن مهر و افزایش سهم آورده مددجویان، نتوانستیم برای تعداد زیادی مسکن ایجاد کنیم به طوری که فقط 132 نفر صاحب خانه شدند در حالیکه سال گذشته 400 الی 500 خانه برای مددجویان احداث شد.

وی ادامه داد: در طول 10 ماه گذشته، 900 میلیون تومان کمک امداد و 5 میلیارد و 84 میلیون تومان نیز از سوی خیرین در بخش مسکن هزینه شده و به بخش تعمیرات مسکن مددجویان نیز یک میلیارد و 250 میلیون تومان اختصاص داده شده است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) در خصوص پرداخت عیدی مددجویان تحت پوشش، نیز یادآور شد: بر اساس رایزنی انجام شده و قول مساعد دولت قرار است بزودی عیدی مددجویان و مستمری بگیران اسفندماه پرداخت شود.

سبحانی در ادامه با بیان ارائه سبد کالا به نیازمندان تحت پوشش این نهاد از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هر دو ماه یکبار خاطر نشان کرد: نیازمندان با استفاده از کارت های یارانه می توانند از فروشگاه های مشخصی سبد کالای خود را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه در 90 درصد فروشگاه ها سبد کالا بدون تخلف تحویل شده افزود: در 2 فروشگاه در تهران تخلفاتی صورت گرفت به طوری که از 9 کیلو مرغ فقط 4 کیلو به نیازمندان ارائه می شد که با پیگیری این مشکل برطرف شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار