همزمان با اعتراضات کشوری فرهنگیان اداره کل آموزش و پرورش شیراز نیز صبح امروز شاهد تجمع گروهی از معلمان بود که بر رفع مشکلات اقتصادی و افزیش حقوق و دستمزدها تاکید داشتند.
کد خبر: ۹۱۷۵
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۹ 01 March 2015
به گزارش ایرنا، فرهنگیان شرکت کننده در این اجتماعات آرام، خواهان رسیدگی دولت و مجلس به وضعیت دستمزد و توجه مسوولان به مشکلات اقتصادی و معیشتی خود شدند.

در خراسان رضوی که حدود 90 هزار معلم در آن تدریس می کنند، امروز حدود 50 نفر از فرهنگیان در اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی حضور یافته و بر پیگیری مطالبات صنفی خود تاکید کردند.

به گفته محمدرضا فرهادی نیا رییس روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی، مسوولان استانی به گفت و گو با این فرهنگیان پرداخته و قول داده اند خواسته های آنان را بررسی کنند.

اداره کل آموزش و پرورش شیراز نیز صبح امروز شاهد تجمع گروهی از معلمان بود که بر رفع مشکلات اقتصادی و افزیش حقوق و دستمزدها تاکید داشتند.

فرهنگیان کرمان نیز با تاکید بر دفاع از حقوق صنفی خود تجمعی را در مقابل اداره کل آموزش و پرورش کرمان تشکیل داده و تاکید داشتند که این تجمع هیچ ربطی به مسایل و جناح های سیاسی ندارد.

معلمان خوزستانی نیز به آنچه سطح پایین حقوق و مزایا و ارایه نشدن تسهیلات و امکانات رفاهی لازم برای فرهنگیان می نامیدند، تجمع حدود 50 نفری را در مقابل اداره کل آموزش و پرورش این استان ترتیب دادند.

آنان خواستار برخورداری از حقوق و مزایای خود متناسب با کارکنان سایر سازمان ها و نهادهای برخوردار در کشور شدند و بر این باور بودند که با توجه به شرایط خاص آب و هوایی نیاز است تفاوتی در پرداختی های آنان با دیگر مناطق کشور باشد.

فرهنگیان شهرهای دزفول، اندیمشک و آبادان نیز اجتماعات مشابهی را در مقابل ساختمان ادارات آموزش و پرورش شهرهای خود برگزار کردند.

اجرای مصوبه دولت درباره افزایش فوق العاده شغل کارکنان دولت درباره فرهنگیان و در نظر گرفته نشدن بودجه مناسب برای آموزش و پرورش در سال آینده از جمله گلایه های معلمان در تجمعات امروز بود.

معلمان کرمانشاهی خواسته های مشابهی داشتند و بر هماهنگ سازی حقوق معلمان با سایر بخش های آموزشی کشور از جمله دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی تاکید کردند.

در تجمع معلمان سمنانی نیز موضوع حقوق و دستمزد فرهنگیان و مقایسه آن با دریافتی کارکنان دولت در دیگر نهادها و مووسسات دولتی مطرح شد و آنان تاکید کردند که این تجمع را برای حفظ کرامت معلمان برپا کرده اند.

تجمع فرهنگیان یزد با همراهی احمد شیرزاد مدیرکل آموزش و پرورش این استان همراه بود که تاکید کرد: مشکلات آنان را به استاندار و نمایندگان استان در مجلس منعکس کرده و قرار است این مشکلات در جمع نمایندگان کمیسیون های فرهنگی و آموزش مجلس مطرح شود.

وی با یادآوری این که مسوولان عالی رتبه کشور از وضعیت و شرایط فرهنگیان مطلع هستند، ابراز امیدواری کرد که با تصویب لایحه رتبه بندی معلمان که در دولت در دست بررسی است، بخشی از مشکلات فرهنگیان مرتفع شود.

بخشی از مطالبات فرهنگیان را می توان در اجرای قانون پرداخت هماهنگ حقوق، اصلاح حکم های کارگزینی، پرداخت حق مسکن و لباس، اصلاح سیستم بیمه و پرداخت حق بازنشستگی معلمان جست و جو کرد که در اغلب تجمعات امروز بر آن تاکید شد.

برای نمونه برخی از فرهنگیان لرستانی که تجمع خود در مقابل آموزش و پرورش خرم آباد بر اجرای نظام هماهنگ حقوقی تاکید داشتند.

معلمان کهگیلویه وبویراحمد نیز در تجمع امروز خود از نابرابری دستمزدهای این قشر با دیگر کارمندان دولت گلایه داشتند که فتاح محمدی معاون سیاسی و امنیتی استاندار به همراه مدیر کل آموزش و پرورش با حضور در جمع آنان تاکید کردند که مطالبات و درخواست صنفی فرهنگیان در فرایند اداری برای تصمیم گیری در سطح کلان پیگیری خواهد شد.

در استان های البرز، هرمزگان، ایلام، هرمزگان، کرمانشاه، قزوین و آذربایجان غربی نیز تجمع های مشابهی برگزارشد که معلمان شرکت کننده در آن بر رفع مشکل حقوق پایین، ناکافی بودن خدمات بهداشتی و درمانی و کمبود امکانات رفاهی تاکید کردند.

پایین بودن میزان حقوق دریافتی، ناکافی بودن خدمات بهداشتی و درمانی و کمبود امکانات رفاهی و معیشتی از مواردی بود که معلمان به آنها اشاره کردند.

برخی از فرهنگیان بندرعباس که با تعطیل کردن کلاس های درس در تجمع مشابهی شرکت داشتند، یادآور شدند که پرداخت نشدن حق تصیح اوراق امتحانی خرداد 93، هزینه شدن بی ثمر اعتبارات بهبود کیفیت آموزشی ویژه مناطق محروم برای سه سال پی در پی، نامناسب بودن خدمات بیمه ای با وجود پرداخت حق بیمه تکمیلی، تبعیض در استخدام نیرو و اختصاص نیافتن سهمیه به فرزندان فرهنگیان بازنشسته بخشی از مشکلات آنان است.



معلمان قزوینی در تجمع امروز، نارضایتی خود را از بودجه ناکافی وزارت آموزش و پرورش و خدمات ضعیف بیمه طلایی و نظام بیمه ای ناکارآمد فرهنگیان اعلام کردند که سالار قاسمی مدیر کل آموزش و پرورش قزوین با حضور در این تجمع بر پرداخت بخش بزرگی از مطالبات معوقه فرهنگیان تا پایان اسفند ماه قول مساعد داد.

پرداخت دیرهنگام مطالبات بازنشستگان آموزش و پرورش و نیز تاخیر در پرداخت حق الزحمه فرهنگیان از جمله خواسته های فرهنگیان آذربایجان غربی در تجمع امروز بود و آنان بر ارتقای جایگاه معلمان در جامعه و تکریم بیشتر این قشر تاکید کردند.

جمعی از فرهنگیان مدارس متوسطه اول و دوم استان چهارمحال و بختیاری نیز در تجمع خود با تاکید بر تامین مطالبات صنفی خود خاطر نشان کردند: آحاد فرهنگیان معتقد به نظام هستند و از دولتمردان انتظار دارند کم توجهی سال های گذشته به این قشر متوقف شود.

علیرضا کریمیان مدیرکل آموزش و پرورش استان چهارمحال وبختیاری نیز با حضور در جمع فرهنگیان تاکید کرد که مسوولان این وزارتخانه در کنار معلمان بوده و مشکلات و نیازهای آنان را پیگیری می کنند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۰
اگر در آموزش و پرورش هزینه کافی صورت نگیرد هزینه های کشور در تمام بخشها بالا میرود فقط کمی زمان میبرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار