نگین تاجی : با دستگیر شدگان موضوع جنجال قبیله‌ای و قومی ایل بهمئی و طیبی در فضای مجازی برخورد شدیدی خواهد شد.
کد خبر: ۹۱۶۴۰۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۹ 14 November 2020

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، رئیس کل دادگستری استان گفت : اخیراً افرادی با دامن زدن به برخی مسائل جزئی در صدد تشویش اذهان عمومی به ویژه مردم عزیز خطه طیبی و بهمئی هستند که با تلاش دادستان محترم مرکز استان و دادستانهای برخی شهرستانها و البته نیروی مقتدر انتظامی، تاکنون حداقل ۳ نفر از آنها شناسایی و دستگیر و مورد بازجویی قرار گرفته و بازداشت شده اند.
نگین تاجی افزود : اگرچه در قضیه جوسازی و اختلاف افکنی بین این دو ایل بزرگ که هر دو افتخارات زیادی در مبارزات با رژیم ستمشاهی و نیز ایثارگری های دفاع مقدس را نصیب خود کرده و صفحات درخشانی از ایثار، انقلابی گری، دینمداری و وحدت را در کارنامه خود دارند ، در ابتدا در فضای رسانه ای و مجازی محتواها و مطااب اشتباهی بوده، اما اشتباهات بعدی را برخی افراد هیجان زده و کسانی که از عواقب اقدامات خود اگاهی ندارند و در حال حاضر با اعمالی مانند تهیه کلیپ ها در فضای مجازی اذهان مردم را درگیر و زمینه اختلافات قومی و قبیله ای را فراهم می آورند، مرتکب می شوند.
وی ادامه داد: پیگیری اقدامات این افراد در دستور کار ویژه دستگاه قضایی و مراجع مختلف امنیتی انتظامی قرار دارد و قطعاً طی روزهای آینده افراد بیشتری که شناسایی شده و حتی برخی از آنها در استان های همجوار سکونت دارند در این زمینه دستگیر خواهند شد.
نگین تاجی در پایان توصیه ای به بزرگان و ریش سفیدان و افراد متنفذ و باتجربه این دو ایل بزرگ که در سه استان کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان و چهار محال و بختیاری مستقر هستند، داشت.
وی گفت : قطعاً آگاهی و اطلاع بزرگان و افراد با تجربه از این اقدامات و برخورد قاطع و موثر با افرادی که به اسم طرفداری یا جانبداری از خانواده یا ایل یا طایفه، جو روانی جامعه را بر هم می زنند، می تواند در پایان دادن به این هیجان زدگی ها موثر باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار