آیت الله شبستری در دیدار با اعضای ستاد کنگره سرداران و 477 شهرستان شبستر:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، با بیان اینکه عظمت و قدرت ایران اسلامی را مدیون رشادت‌های شهدا هستیم، گفت: ترویج فرهنگ شهادت طلبی در سطح شهرها را نشانگر بالا بودن سطح تفکر و تعقل مردم دانست.
کد خبر: ۹۱۶۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۹ 09 September 2015
به گزارش تابناک تبریز ، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری در دیدار اعضای ستاد کنگره سرداران و 477 شهید شهرستان شبستر، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 17 شهریورماه، گفت: در دوران دفاع مقدس، انقلاب و نظام در معرض تهدید بود و در سایه ایثارگری‌ها و رشادت‌های رزمندگان، دشمن به اهداف خود که مهم ترین آنها تجزیه طلبی بود نرسید و با خون مطهر شهدا این توطئه خنثی شد.

وی با بیان اینکه عظمت و قدرت ایران اسلامی را مدیون رشادت‌های شهدا هستیم، افزود: روحیه و فرهنگ ایثار و شهادت باید در جامعه تقویت شود چرا که در این صورت توطئه‌های دشمنان خنثی می‌شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، افزود: فرهنگ مذهبی و اعتقادی باید در جامعه بیشتر ترویج شده و برای تقویت فرهنگ اسلامی در جامعه، هزینه‌های فرهنگی را افزایش دهیم.

آیت الله مجتهدشبستری تصریح کرد:دشمنان در صدد تضعیف نظام هستند و وظیفه روحانیون و متولیان فرهنگی کشور این است که بیش از پیش در این زمینه فعال شوند.

وی ضمن بیان حدیثی از امام سجاد(ع) با اشاره به اینکه ریخته شدن قطره خون در راه خدا و قطره اشکى براى خدا در دل شب، در نزد خدا محبوب‌تر هستند، چرا که این دو موضوع عامل سعادت جامعه است، افزود: در اثر معنویت و تقوا جرم و جنایت در جامعه کمتر شده و یا برچیده می‌شود.

آیت الله مجتهد شبستری با اشاره به برگزاری کنگره سرداران و 477 شهید شهرستان شبستر گفت: برگزاری این کنگره نشانگر وحدت و انسجام مردم شهرستان شبستر است و عظمت برگزاری این کنگره برای دشمنان زجر دهنده خواهد بود.

وی ترویج فرهنگ شهادت طلبی در سطح شهرها را نشانگر بالا بودن سطح تفکر و تعقل مردم دانست و افزود: شهرستان شبستر به فرهنگی بودن معروف است و باید تلاش شود این کنگره با عظمت خاصی برگزار شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری خواستار همکاری و تعامل در برگزاری هر چه باشکوه‌تر کنگره شهدای شهرستان شبستر شد و گفت: باید مقدمات مراسم اصلی فراهم شده و مردم نیز تشویق شوند که با این برنامه‌ها، فرهنگ شهادت طلبی در جامعه تقویت می‌شود.

سرهنگ جعفر رزمی، دبیر ستاد کنگره شهدا و فرمانده سپاه ناحیه شبستر نیز در ابتدای این دیدار با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای برگزاری کنگره شهدای شهرستان شبستر گفت: این کنگره با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و لبیک گویی به مقام معظم رهبری برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: با هم افزایی دستگاه‌های فرهنگی شهرستان شبستر در طول سال برنامه‌های مختلفی از جمله مسابقات ورزشی و فرهنگی و یادواره‌های شهدا در روستاها و شهرهای شهرستان شبستر برگزار شده و همایش اصلی کنگره 25 اسفند سال جاری همزمان با سالروز شهادت شهید باکری برگزار می‌شود.

رزمی، تدوین کتاب و راه اندازی سایت جامع شهدای شهرستان را از دیگر فعالیت‌های مهم کنگره شهدای این شهرستان دانست و خاطر نشان کرد: 14 کمیته در ستاد برگزاری کنگره فعال شده و برنامه‌های مختلفی برگزار خواهد شد.

  در پایان این دیدار، سایت جامع شهدای شهرستان شبستر توسط نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی به آدرس shohadayeshabestar.ir بصورت نمادین راه اندازی شد.


منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
یا لثارات
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
انشالله که همواره امام جمعه محبوبمان سالم و سلامت باشند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار