مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی جاری ( ۹۹ - ۱۴۰۰ ) ۲۲ کیلوگرم زعفران از اراضی کشاورزی زیر کشت این محصول در استان برداشت شود.
کد خبر: ۹۱۵۹۶۷
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰ 12 November 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛بابک افراز اظهار داشت: برداشت زعفران از ۲۰ هکتار زمین کشاورزی زیرکشت این محصول در استان آغاز شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه کشت زعفران در استان ایلام نوپا و جدید است در حال حاضر تنها کشاورزان شهرستان‌های چرداول، سیروان و بدره به کشت پیاز زعفران اقدام کرده‌اند.

وی یادآور شد: اراضی زراعی استان ایلام مستعد کشت و پرورش پیاز زعفران هستند و برنامه‌های توسعه‌ای این محصول ارزشمند و مصرفی در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی قرار دارد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: باتوجه به مرغوبیت بالای زعفران تولیدی استان ایلام هیچ مشکلی در زمینه فروش این محصول وجود ندارد.

افراز تاکید کرد: با یک شرکت خرید و بسته‌بندی مستقر در استان خراسان رضوی مکاتبه و رایزنی‌های لازم صورت گرفته است تا محصول تولیدی استان را با قیمت مناسب و به صرفه، خریداری و به بازار مصرف عرضه کند.

وی در مورد برندسازی محصول زعفران استان ایلام هم اضافه کرد: به علت اینکه سطح زیرکشت و مقدار برداشت این محصول در استان ایلام ناچیز و کم است، هنوز وارد مرحله برندسازی نشده است.

وی با بیان اینکه توسعه کشت زعفران از مهمترین برنامه‌های معاونت باغبانی ایلام است، افزود: با افزایش سطح زیرکشت و برداشت زعفران، این محصول به عنوان یکی از تولیدهای شاخص استان برندسازی خواهد شد./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار