مراسم معارفه محمد مهدی احمدی، رایزن جدید فرهنگی ایران در اسپانیا روز پنج‌شنبه(۱۵ آبان‌ماه)، در محل سفارت ایران در مادرید برگزار شد.​
کد خبر: ۹۱۴۶۳۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳ 06 November 2020

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در این مراسم حسن قشقاوی سفیر جمهوری اسلامی ایران با اشاره به وجود زمینه‌های گسترده همکاری‌های فرهنگی میان ایران و اسپانیا اظهار داشت: با توجه به سابقه تمدنی و برخی اشتراکات فرهنگی، بستر بسیار خوبی برای همکاری‌های متقابل در این حوزه میان طرفین وجود دارد ‌و امیدواریم با توجه به تجربیات فراوان ‌‌اجرایی و سوابق درخشان علمی و ‌فرهنگی‌ رایزن جدید ‌و‌ بهره‌گیری ایشان از همه توان موجود، ظرفیت‌های کاری در این عرصه عملیاتی شده و موجب تعمیق و گسترش همکاری‌های فرهنگی دو کشور در این حوزه شود.

وی همچنین گفت: معرفی توانمندی‌های گسترده دو کشور در حوزه‌های فیلم و تئاتر، موسیقی و سایر زمینه‌های هنری درکنار گسترش زبان فارسی و اسپانیایی و همکاری‌های علمی و دانشگاهی باید وجهه همت رایزنی فرهنگی سفارت باشد.

دراین جلسه محمد مهدی احمدی نیز خاطرنشان کرد: بهترین راه معرفی دو کشور به مردم یکدیگر، افزایش تعامل و ارتباطات دو جانبه فرهنگی و گسترش توریسم است.

وی اظهار امیدواری کرد در دوره جدید با همکاری و‌ همفکری همکاران سفارت بتواند گام‌های خوبی در جهت اهداف تعیین شده به منظور توسعه و‌ تقویت همکاری‌ها بردارد.

شایان ذکر است که رایزن جدید فرهنگی در سوابق خود دبیری شورای عالی موسیقی، نایب رئیسی هیات مدیره انجمن سینمای جوان و مدیر کلی ارشاد در استان‌های کهکیلویه و بویر احمد، مرکزی، قم، رایزن فرهنگی در قطر و همچنین مشاور وزیر و ریاست حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را دارد.

وی استاد دانشگاه و نویسنده چند کتاب به زبان‌های فارسی و عربی نیز بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار