امام جمعه کنگاور مصوبات شورای فرهنگی عمومی این شهرستان را در ارتقای سطح فرهنگ عمومی این منطقه موثر و مفید دانست و گفت: تلاش ما هدایت فرهنگ عمومی مردم به سمت کارهای خیر و خداپسندانه بوده است.
کد خبر: ۹۱۴۴۹۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰ 05 November 2020
به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایرنا،حجت الاسلام «علی‌محمد لروند با تبریک سالروز گرامیداشت فرهنگ عمومی با بیان اینکه در سال جاری چهار جلسه شورای فرهنگ عمومی در شهرستان کنگاور برگزار شده که مصوبات خوبی به همراه داشته است، افزود: در این جلسات حدود ۱۲ مصوبه داشتیم که بیشتر آنها به مرحله اجرا در آمده است.

وی به پیشنهادی که در سال جاری در شورای فرهنگ عمومی مطرح و به تصویب رسیده اشاره کرد و توضیح داد: یکی از بزرگترین معضلات فرهنگی ریخت و پاش در مجالس ختم بود و چون مردم منطقه اعتقاد زیادی به خیرات برای اموات خود داشتند در شورا مصوب شد که مردم خیرات خود را به نهادهای خدماتی و یا موسسات خیریه بپردازند.

امام جمعه کنگاور خاطرنشان کرد: در هفت ماه گذشته خیرات حداقل ۳۰ متوفی تحویل دفتر امام جمعه شد که در رزمایش‌های کم نظیر مواسات به دست مستمندان رسیده است.

حجت الاسلام لروند، همچنین یکی دیگر از مصوبات شورای فرهنگ عمومی را ترویج فرهنگ انفاق و نیکوکاری دانست و عنوان کرد: در کنگاور چنان این موضوع اجرایی شد که از اول مواسات موردنظر ولی امرمسلمین تاکنون حدود ۷۵ رزمایش انجام گرفته که به جرات می‌توان گفت در کشور کم نظیر بوده و توسط دفتر ولی امر مسلمین هم مورد تجلیل قرار گرفت.

او به یکی دیگر از مصوبات این شورا در کنگاور اشاره کرد و بیان داشت: ترویج فرهنگ‌ مطالبه‌گری از جمله مصوباتی بود که کمترین نتیجه آن اختصاص یکی از شعب دادگستری شهرستان برای زمین‌های شهرک ولیعصر عج الله کنگاور بود که بعد از ۲۳ سال بالاخره پرونده بسته این زمین‌ها به جریان افتاد.

ترویج فرهنگ‌ شهروند خبرنگار از دیگر مصوباتی بود که امام جمعه کنگاور به آن اشاره کرد و افزود: مردم برای مطالبات خود باید هر کدام یک شهروند خبرنگار شوند و فرهنگ مطالبه‌گری در جامعه نهادینه شود.

وی در ادامه به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که از مصوبات شورا بوده اشاره کرد و یادآور شد: ثمره این مصوبه تشکیل ستاد مردمی دفاع مقدس بود که براساس آن ۲۲ برنامه توسط دفتر امام جمعه اجرایی شد.

حجت الاسلام لروند با اشاره به ارتقا فرهنگ عمومی و زندگی مردم با کرونا، اظهارداشت: در شورای فرهنگ عمومی مصوب شد که نسبت به بیماران کرونایی و فرهنگ‌ زندگی اجتماعی و رعایت حقوق دیگران فرهنگسازی انجام شود که می‌توان به طراحی و اجرای یک مسابقه کتبی در فضای مجازی و موارد بسیاری دیگر اشاره کرد.

او فرهنگ قدرشناسی را از جمله موضوعات مهم و مورد تاکید برشمرد و گفت: در ذیل این فرهنگ‌سازی همایش تجلیل از خادمان سلامت در شهرستان برگزار و از کادر پزشکی و پرستاری خط مقدم مبارزه با کرونا توسط دفتر امام جمعه تجلیل به عمل آمد.

وی در خاتمه گفت: به نظر من شورای فرهنگ عمومی کنگاور به خاطر مصوبات قابل اجرا یکی از موفق ترین شوراهای فرهنگ‌ عمومی کشور است و کارنامه قابل قبولی دارد و مردم خود بهترین قاضی هستند.

۱۴ آبان در تقویم رسمی کشورمان به نام روز شورای فرهنگ عمومی است و این اهمیت و جایگاه والای فرهنگ عمومی در سطح جامعه ما را می رساند.

شورای فرهنگ عمومی در سال ۱۳۶۴ برای تعیین اهداف، سیاستگذاری و هدایت فرهنگ عمومی کشور با وظایف مشخص شکل گرفت و به صورت رسمی از سال ۱۳۶۵ شروع به کار کرد.

در طول ۳۳ سالی که از تشکیل این شورا می گذرد شاهد تصویب و اجرایی شدن بسیاری از مصوبات آن در سطح ملی و استانی و شهرستانی بوده ایم که از جمله مصوبات ملی آن می توان به تاسیس نهادها، شوراها و سازمان‌های فرهنگی و تصویب آیین نامه ها و دستورالعمل های مختلف فرهنگی اشاره کرد.

شهرستان کنگاور با جمعیتی افزون بر ۷۶ هزار نفر در ۸۵ کیلومتری شرق کرمانشاه واقع شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار