سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری قم با اشاره به برگزاری اولین سمپوزیوم تولید آثار حجمی در قم از تولید ۱۲ یادمان شهید در قالب این سمپوزیوم و نصب آن در پیاده راه انقلاب خبر داد.
کد خبر: ۹۱۴۱۸۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۸ 04 November 2020

به گزارش تابناک قم، سید محمد موسوی منش در جلسه کمیته رسانه کنگره ملی شهدای قم با اشاره به اقدامات سازمان در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تا به امروز، اظهار کرد: اسناد فرادستی که بر اساس آن اقدامات سازمان زیباسازی پیش می‌رود سند راهبردی شهر مقدس قم و سند چشم‌انداز شهر قم است.

سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری قم با اشاره به طراحی و نصب تندیس‌ها از استفتاء از مقام معظم رهبری در این رابطه خبر داد و افزود: نظر ایشان در این رابطه این بود که جایز است و مانعی ندارد.

موسوی منش افزود: ذیل پاسداشت مناسبت‌های دینی، توسعه آثار حجمی و نمادهای شهری و حمایت از برنامه‌های فرهنگی و هنری برنامه‌های ساخت یادمان اجرایی شده و اساسنامه سازمان هم اشاره مستقیم به ساخت تندیس‌ها و یادمان‌ها دارد.

وی به برگزاری اولین سمپوزیوم ملی تولید آثار حجمی شهدا اشاره کرد و افزود: سمپوزیم‌های مشابه آن برای تولید یادمان‌های مفاخر پیش این در شهرهای دیگر ازجمله تهران برگزارشده بود در استان قم نیز در رابطه با ساخت یادمان شهدا این سمپوزیوم در حال برگزاری است.

سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری قم با اشاره به برنامه زمان‌بندی این سمپوزیوم، تأکید کرد: ۲۵ تیرماه تا ۲۵ آبان ماه به‌عنوان زمان برگزاری تعیین‌شده است و ۲۵ آبان ماه از این یادمان‌ها رونمایی خواهد شد.

موسوی منش با اشاره به سایز یادمان‌ها، افزود: یادمان ۸۵ سانت ارتفاع دارد که با پایه با ارتفاع ۱۲۰ سانت از زمین نصب خواهد شد.

وی پیاده راه انقلاب را محل نصب یادمان‌ها عنوان کرد و افزود: با توجه به شیوع کرونا امکان برگزاری سمپوزیوم به‌صورت حضوری نبود و به همین دلیل هنرمندان در کارگاه‌های شخصی خودشان کار را انجام دادند و نهایتاً یادمان‌ها به شهر قم منتقل می‌شود.

سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری قم با اشاره به ترکیب انتخاب شهدا، تصریح کرد: انتخاب شهدا به دبیرخانه کنگره واگذارشده و ۱۲ شهید ازجمله آیت‌الله خمینی، آیت‌الله سعیدی، شهید مطهری، شهید اکبری، شهید کریمی، شهید بنیادی، شهید حیدریان، شهید کلهری، شهید دل آذر و شهید زین‌الدین انتخاب‌شده و سردیس آن‌ها در حال ساخت است.

موسوی منش با اشاره به دیوارنگاره سرداران شهید، تأکید کرد: دیوارنگاره شهید سلیمانی، شهدای ارتش و سپاه، شهید زین‌الدین، شهید اکبری و شهید حججی طراحی‌شده است.

وی به ساخت المان‌های مختلف در سطح شهر هم اشاره کرد و افزود: المان چهل‌سالگی انقلاب در باغ‌موزه دفاع مقدس و المان انقلاب در پیاده راه انقلاب نصب می‌شود.

سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری قم با اشاره به بازنگری در تابلوهای خیابان‌ها و شوارع، تصریح کرد: با توجه به فضای موجود بعد از افتتاح پیاده راه انقلاب، تابلوها با تصویر شهدا، محل و تاریخ شهادت، سن و شغل شهید طراحی و نصب می‌شود.

موسوی منش به موضوع نورپردازی‌ها در تقاطع‌هایی که مزین به نام شهدا هستند هم اشاره کرد و افزود: نورپردازی در تقاطع شهدای ۷۲ تن، پل شهید مصطفی خمینی و شهید کلانتری در دستور کار قرار گرفت و اجرایی شد.

وی از طراحی محیطی بوستان شهید زین‌الدین هم خبر داد و گفت: یادمان مرتفع شهید زین‌الدین و پرده‌هایی از اعزام لشکر ۱۷ علی بن ابی‌طالب(ع) در بوستان شهید زین‌الدین نصب خواهد شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار