معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام؛
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: ۲ دستگاه اکسیژن ساز هر کدام با ظرفیت تولید ۶۰۰ لیتر در دقیقه در نتیجه رایزنی‌ها با وزارت بهداشت، پیگیری‌های مکرر رییس دانشگاه و حمایت همه‌جانبه استاندار ایلام به استان اختصاص یافت که در بیمارستان‌های امام خمینی(ره) و شهید مصطفی خمینی نصب و راه‌اندازی شده‌اند.
کد خبر: ۹۱۳۹۴۴
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰ 04 November 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛ دکتر عباس قیصوری اظهار داشت: علاوه بر این قرار است از سوی وزارت بهداشت یک دستگاه اکسیژن ساز با ظرفیت تولید ۶۰۰ لیتر اکسیژن در دقیقه و ۲ دستگاه دیگر با ظرفیت ۳۰۰ لیتر در دقیقه جهت افزایش ظرفیت اکسیژن مورد نیاز بیمارستان‌های مذکور به استان اختصاص یابد.

به گفته وی، از سوی وزارت بهداشت تصمیم بر این شده است که به جای ۲ دستگاه اکسیژن ساز با ظرفیت ۳۰۰ لیتر در دقیقه، یک دستگاه با ظرفیت ۶۰۰ لیتر در دقیقه به استان اختصاص یابد که دغدغه‌های ما را در این زمینه به کلی رفع خواهد کرد.

وی تاکید کرد: با توجه به افزایش میزان بستری‌ها و نیاز به اکسیژن مصرفی بیماران، مسوولان دانشگاه و در راس آنها رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام از ماه‌ها قبل افزایش آمار مبتلایان و بستری‌ها را پیش‌بینی کرده و از همان زمان با حمایت استاندار با وزارت بهداشت در راستای اختصاص دستگاه های اکسیژن‌ساز بیمارستان های اصلی در مرکز استان شامل امام خمینی(ره) و شهید مصطفی خمینی رایزنی‌های متعدد و مکرری داشتند که در این روزهای سخت، با افزایش آمارها برای تامین اکسیژن بیشتر در بیمارستان‌ها غافلگیر نشویم.

کمبود تخت بیمارستانی و خستگی شدید پرسنل در نتیجه افزایش آمارها

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: بیمارستان‌های استان بخصوص بیمارستان‌های امام خمینی(ره) و شهید مصطفی خمینی در مرکز استان با گذراندن شرایط سخت در صورت افزایش آمار مبتلایان و بستری‌ها علاوه بر اینکه دچار کمبود فضای فیزیکی و تخت بیمارستانی خواهیم شد، بلکه پرسنل نیز دچار خستگی و فرسودگی شدیدی خواهند شد.

دکتر قیصوری افزود: حوزه درمان استان در ایام شیوع کرونا یکی از حوزه‌های پر مشغله‌ای بوده که در نبردی نابرابر با این ویروس منحوس و بیرحم قرار گرفته است و زحمات و مجاهدت‌های دست‌اندرکاران حوزه درمان در دفاع از سلامت مردم و بیماران در سنگر بیمارستان را بیش از پیش مورد تحسین و تقدیر همگان قرار داده است.

وی با بیان اینکه مردم شرایط را درک و از شیوع بیشتر کرونا جلوگیری کنند، تاکید کرد: در روزهای اخیر بیماری کرونا در استان بیش از ایام گذشته جولان می‌دهد و موجب نگرانی و اضطراب همگان شده و همه چشم به اولین سنگر مبارزه یعنی عرصه سلامت دوخته اند.

دکتر قیصوری یادآور شد: در این روزها در اوج شیوع بیماری کرونا قرار داریم و برخی از شهرستان‌های استان همچون ایلام و ایوان بالاتر از وضعیت قرمز و در وضعیت سیاه قرار دارند که خطر و تهدید بسیار بزرگی برای سلامت شهروندان است.

وی تصریح کرد: در واقع در وضعیت خوبی قرار نداریم و با تداوم این روال، سایر شهرستان ها در اوج بیماری قرار خواهند گرفت.

 

دکتر قیصوری با اشاره به وضعیت فعلی و فشار کاری در بیمارستان ها و راهکارهایی برای بهبود این وضعیت، گفت: بیماری کرونا هیچ درمان قطعی ندارد و تنها درمان آن پیشگیری از ابتلا به بیماری تا ریشه کنی آن است، بنابراین از مردم استان تقاضا داریم که شرایط را درک کرده و با رعایت پروتکل های بهداشتی هم باعث کاهش آمار مبتلایان بستری و فوتی‌ها شوند و هم اینکه ما را یاری کنند که حجم کار در بیمارستان ها کاهش یابد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: با گذشت زمان و افزایش آمار بستری‌ها در بیمارستان ها نگرانی‌های ما نیز بیشتر می‌شود در صورتی که می‌توانیم خیالمان راحت باشد که تعداد بستری‌ها رو به کاهش باشد و اگر مردم رعایت کنند، یقینا میزان ابتلا، بستری و فوتی‌های ناشی از کرونا نیز به پایین ترین حد خود خواهد رسید.

دکتر قیصوری افزود: بیمارستان های ما ظرفیت مخصوص به خود را به لحاظ امکانات و نیروی انسانی دارند که اگر این ظرفیت از حد بگذرد، قطعاً با مشکل مواجه خواهیم شد و خواهش ما از مردم این است که نگذارند ظرفیت‌های حوزه درمان ما با مشکل و چالش مواجه شوند./ع

 

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار