مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: شمار روزهای ناسالم و آلوده در اراک به صورت مستمر از دوهفته عبور کرده و کیفیت هوای ناسالم همچنان ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۹۱۳۳۴۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۳ 31 October 2020

 

به گزارش تابناک مرکزی ، " رضا میرزائی " افزود: بر اساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر اراک، کیفیت هوای این شهر در ساعت ۱۰ صبح روز شنبه دهم آبانماه ناسالم برای گروههای حساس میباشد.
وی گفت : بالاترین شاخص آلودگی با عدد ۱۳۰ مربوط به ایستگاه شریعتی واقع در بلوار میرزای شیرازی است.
میرزائی یادآورشد: در چند روز اخیر غلظت و حجم ذرات معلق با قطر کمتر از ۲ و نیم میکرون در اراک بالا بوده که به شدت برای سلامت دستگاه تنفس زیان‌بار است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی افزود: بر اساس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی سکون نسبی هوا و انباشت آلاینده‌های جوی ادامه دارد.
میرزایی ادامه داد: توصیه می‌شود تمام بیماران قلبی و ریوی، سالمندان، زنان باردار و کودکان در این روزها از حضور در فضای باز بپرهیزند و سایر مردم نیز به دلیل تاثیر زیاد آلودگی بر تشدید وضعیت کرونا، تنها برای امور ضروری از منازل خارج شوند.
میرزایی اظهار داشت: انتظارمی‌رود که تدابیر لازم برای جلوگیری از فعالیت‌هایی که منجر به افزایش آلاینده‌های هوا در اراک می‌شود مورد توجه ویژه قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار