وکیل نامه
این وکیل نامه،وکیل نامه انتقادات است!در این وکیل نامه می خوانیم از انتقادات نمایندگان شیراز در مورد عدم انجام اقدامات مؤثر و مناسب برای رفع مشکل اشتغال فارس که بلای جان استان شده است.همچنین انتقاد به برنامه جامع علمی کشور بدلیل وجود ابهامات و همینطور انتقاد از عدم استفاده از کارت سوخت که موجب افزایش قاچاق شده.همینطور انتقاد نماینده داراب از عملکرد بد مشاورین املاک که باعث آشفتگی بازار مسکن شده است.و در نهایت توضیحات نماینده لامرد و مُهر در مورد جذب اعتبار برای این 2 شهرستان.
کد خبر: ۹۱۲۸۴
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۸ 17 September 2015
به گزارش تابناک فارس:این وکیل نامه،وکیل نامه انتقادات است!در این وکیل نامه می خوانیم از انتقادات نمایندگان شیراز در مورد عدم انجام اقدامات مؤثر و مناسب برای رفع مشکل اشتغال فارس که بلای جان استان شده است.همچنین انتقاد به برنامه جامع علمی کشور بدلیل وجود ابهامات و همینطور انتقاد از عدم استفاده از کارت سوخت که موجب افزایش قاچاق شده.همینطور انتقاد نماینده داراب از عملکرد بد مشاورین املاک که باعث آشفتگی بازار مسکن شده است.و در نهایت توضیحات نماینده لامرد و مُهر در مورد جذب اعتبار برای این 2 شهرستان.

اراده ای برای رفع مشکل اشتغال فارس وجود ندارد


نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: برنامه جدی برای رفع مشکلات اشتغال در استان فارس وجود ندارد.

جعفر قادری با اشاره به اینکه وضعیت موجود نشانی از پایین آمدن نرخ بیکاری در فارس ندارد تأکید کرد: طی چند سال گذشته صحبت‌های مختلفی در خصوص جذب سرمایه‌گذار و ایجاد اشتغال در فارس مطرح‌شده اما موضوع خاصی مشاهده نمی‌شود.

وی ادامه داد: نه دعوت از سرمایه‌گذار و نه همایش بزرگی در خصوص جذب سرمایه‌گذار و ارائه فرصت‌ها به آن‌ها در استان برگزارشده که امیدوارم باشیم مشکلات برطرف می‌شود.

نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هیچ موسسه عمومی غیردولتی در فارس وارد نشده است، گفت: شاهد هیچ‌گونه فعالیت جدی در بخش سرمایه‌گذاری نبودیم تنها پنج پتروشیمی فعالیت شروع‌شده و پالایشگاه‌ها نیز همچنان ساکن هستند.

قادری ادامه داد: آنچه باعث ایجاد اشتغال در استان می‌شود مانند طرح شهرک سلامت و منطقه ویژه دانشگاهی است که تاکنون نتوانستیم حرکت مهمی را انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه راه‌اندازی واحدهای کوچک تأثیری بر وضعیت اشتغال فارس ندارند، گفت: اراده جدی جذب سرمایه‌گذار و ایجاد اشتغال در فارس وجود ندارد و از طرفی همچنان تکلیف مشاورین استاندار در بحث اشتغال و سرمایه‌گذاری نیز مشخص نشده است.

نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از طرفی دیگر با توجه به وضعیت به وجود آمده چاه‌های آب غیرمجاز نیز در حال پلمپ شدن است که به‌طور حتم در وضعیت اشتغال تأثیرگذار خواهد بود هرچند که در این مورد راه چاره‌ای وجود ندارد.

قادری افزود: با شرایط موجود اگر وضعیت اشتغال استان بدتر نشود بهتر نخواهد شد مگر اینکه اراده بزرگ و جدی در استان فارس برای فراهم کردن زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری فراهم شود.


آشفتگی بازار مسکن نتیجه بی قانونی های مشاورین املاک است

نماینده مردم داراب در مجلس و عضو کمیسیون عمران مجلس، با تاکید بر ضرورت پایبندی مشاوران املاک به قوانین و آیین‌نامه های ثبات بازار مسکن، گفت: ضعف نظارت بر عملکرد مشاوران املاک درآمدهای میلیونی را برای آنان در کسادی بازار مسکن رقم زده است.

نبی‌الله احمدی، با تاکید برضرورت پایبندی مشاوران املاک به قوانین و آیین نامه‌های ثبات بازار مسکن، گفت: مشکل بی ثباتی بازار مسکن ناشی از نبود قانون نیست،بلکه ضعف در اجرای قوانین و آیین نامه ها،نرخ گذاری های سلیقه ای در باب مسکن را منجر شده است.

نماینده مردم داراب درمجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه حق کمیسیون دریافتی مشاوران املاک از مردم باید مشخص باشد، افزود: تعیین آیین نامه ای در خصوص میزان مجاز دریافت کمیسیون از مالکان مسکن می تواند دست مشاوران املاک در نرخ گذاری‌های سلیقه ای را کوتاه کند.

وی با تاکید براینکه درحال حاضر دریافت کمیسیون ازسوی مشاوران املاک رقم‌های قابل توجهی است، تصریح کرد: ضعف نظارت برعملکرد مشاوران املاک به رشد میزان درآمد آنان منجر شده و دریافتی آنان را چندین برابر کارمندان کرده است.

این نماینده مردم درمجلس نهم، با بیان اینکه بخش اعظمی از آشفتگی بازار مسکن نتیجه فعالیت دور از قانون مشاوران املاک است، گفت: نظارت بر فعالیت مشاوران املاک یکی از اهرم هایی است که تنظیم بازار مسکن را در شرایط فعلی رکود بازار رقم خواهد زد.

احمدی تاکید کرد: اصلاح میزان حق کمیسیون مشاوران املاک به اندازه زحمتی که برای خرید و فروش مسکن صورت می گیرد،جهت تنظیم بازار ضروری است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، ادامه داد: متاسفانه دلالی‌هایی که در قالب فعالیت مشاوران املاک غیرمجاز در حال انجام است؛درآمدهای میلیونی برای آنان رقم زده به گونه ای که حقوق یک ماه این افراد رقمی بیش از میزان حقوق یک سال کارمند است.

عضوکمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآورشد: دولت در تنظیم بازار مسکن باید جدیت بیشتری به خرج دهد.

نقشه جامع علمی کشور مبهم است/عدم بکارگیری کارت سوخت، منجر به قاچاق شده

 نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی معتقد است که نقشه جامع علمی کشور دارای ابهاماتی است که باید با متمم‌هایی آنها را برطرف کرد.

سیدحسین ذوالانوار با اشاره به لزوم داشتن یک سند جامع برای دست‌یابی به رشد علمی مناسب و متوازن، گفت: تمام کشورهای توسعه یافته دارای نقشه راه و سند ملی توسعه بوده‌اند.

وی با اشاره به لزوم توجه دولت به اجرایی شدن تمام موارد ذکر شده در نقشه جامع علمی کشور، گفت: البته این سند راهبردی علی‌رغم همه مزیت‌ها، چگونگی دستیابی به اهداف تعیین شده و مسیر دقیق حرکت دستگاه‌ها و ارگان‌ها مختلف را نشان نمی‌دهد.

ذوالانوار توضیح داد: به عنوان مثال، «جهت دادن چرخه علم و فناوری و نوآوری به ایفای نقش موثرتر در اقتصاد» و «حمایت و ساماندهی شرکت‌های دانش بنیان» در زمره اهداف این سند ذکر شده اما برای تحقق آن، هیچ نهاد یا ارگانی به عنوان مسئول برنامه‌ریزی و اجرا معرفی نشده، بنابراین، نخستین ابهام، مجهول بودن فاعل در این نقشه است.

وی ابهام در چگونگی ایجاد تحول در علوم انسانی را دومین ابهام این نقشه عنوان و خاطرنشان کرد: سئوالی که این نقشه به آن پاسخ نمی‌دهد آن است که اساسا علوم انسانی اسلامی در ساحت‌های گوناگون اجتماع، سیاست، اقتصاد، روانشناسی، خانواده و غیره چه هدفی را دنبال می‌کند و مرجع تعریف و تبیین دقیق و جزئی این علوم کدام نهاد است؟

ذوالانوار چگونگی ایجاد ارتباط بین صنعت و دانشگاه را سومین ابهام این نقشه اعلام و اضافه کرد: یکی از معضلاتی که نقشه جامع علمی کشور باید به رفع آن بپردازد، تعریف دقیق نیازهای صنعتی کشور با دو هدف خودکفایی و استقلال صنعتی در زمینه‌های راهبردی و دستیابی به مرزهای جدید علم و دانش و تکنولوژی‌های پیشرفته است.

او ادامه داد: بر این اساس، باز هم در این سند به کلی گویی بسنده شده و معلوم نیست کدام نهاد یا ستاد موظف است نیازهای راهبردی صنعتی کشور را در حوزه‌های گوناگون احصاء و حل آن را از مراکز علمی و دانشگاهی مطالبه کند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه سرانجام بخش زیادی از پایان‌نامه‌های دانشگاهی خصوصا در مقاطع تحصیلات تکمیلی و در رشته‌های فنی و مهندسی، بایگانی است، گفت: می‌توان با بهره‌گیری از این توان علمی و با ایجاد ارتباطی منطقی و مداوم بین صنعت و دانشگاه، پایان‌نامه‌ها را در مسیر رفع مشکلات صنایع، هدف‌گذاری و هدایت کرد.

ذوالانوار تصریح کرد: به‌نظر می‌رسد ابتدا باید ابهامات نقشه جامع علمی کشور برطرف و سپس با دقت و به شکل کامل اجرایی شود.

عدم بکارگیری کارت سوخت، منجر به قاچاق شده

ذوالانوار،عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: عدم بکارگیری کارت سوخت، منجر به قاچاق فرآورده‌های سوختی شده است.

حسین ذوالانوار درباره قاچاق سوخت در کشورمان گفت: طبق آمار ارائه شده از سوی وزارت نفت به دلیل تلاش‌های نیروی انتظامی و همچنین نزول قیمت سوخت، این معضل به ویژه در استان‌های ساحلی کاهش یافته، اما قاچاق سوخت واقعیتی تلخ است و ارائه چنین آمارهایی اصل قضیه را از بین نمی‌برد.

عضو کمیسیون انرژی درباره دلیل قاچاق سوخت به ویژه فرآورده‌های نفتی در کشورمان اظهار داشت: بسیاری از رانندگان برای سوخت‌گیری خوروهایشان از کارت سوخت استفاده نمی‌کنند و از کارت جایگاه سوخت‌گیری استفاده می‌کنند.

وی افزود: همین مسئله منجر شده که این رانندگان چندین بار در طی روز باک خودروی خود را پر کنند و سپس این فرآورده‌های سوختی را برای قاچاق تخلیه کنند.

ذوالانوار  با بیان اینکه با شرایط فعلی یک خودرو می‌تواند به صورت مکرر در طول روز سوخت‌گیری کند، تصریح کرد: همین مسئله منجر به تامین مواد سوختی قاچاقچیان شده است چرا که به دلیل عدم بکارگیری کارت سوخت، برای "سامانه مرکزی سوخت" مشخص نیست که هر خودرو در طی روز چند بار سوخت‌گیری کرده است.

نماینده شیراز خاطر نشان کرد: با بکارگیری سامانه کارت سوخت به ویژه در استان‌های مرزی، میزان سوخت‌گیری خودروها مشخص شده و در نتیجه سهم به سزایی از قاچاق سوخت کاهش می‌یابد.

از چند منبع برای لامرد و مُهر جذب اعتبار شده

نماینده مردم شهرستان‌های لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اعتبارات تملک دارایی این دو شهرستان بسیار کم است گفت: به‌خاطراینکه نگاه پروژه‌محور داشتیم از همان ابتدا به این جمع‌بندی رسیدیم که پروژه‌های منطقه را با این اعتبارات اندک نمی‌توان به‌پیش برد، ازاین‌رو به فکر افزایش اعتبارات شهرستان‌های لامرد و مهر بودیم و توانستیم با پیگیری‌های فشرده یک‌ساله اعتبارات دو درصد نفت و گاز را چند برابر کنیم.

موسوی خاطرنشان کرد: پس از چند ماه پیگیری با کمک دوستان در وزارت نفت فرمول اصلاح و منجر به آن شد تا اعتبارات دو درصد نفت و گاز با تغییر فرمول و براساس ارزش حرارتی محاسبه شود و به همین دلیل شاهد افزایش چند برابری این اعتبارت در لامرد و مهر بودیم.

وی در ادامه با اشاره به آنکه برای نخستین بار عوارض ارزش‌افزوده شرکت نفت و گاز زاگرس جنوبی به‌حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های لامرد و مهر واریز شد، افزود: پیگیری وصول عوارض ارزش‌افزوده شرکت زاگرس جنوبی نزدیک به یک‌سال زمان برد و درنهایت این عوارض پرداخت شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به منبع سوم اعتباری که به منطقه اختصاص یافت، گفت: قدم‌های بزرگی برای اختصاص عوارض ارزش‌افزوده پالایشگاه گاز پارسیان برداشته و درنهایت 20 میلیارد تومان به‌حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های مهر واریز شد.

وی در ادامه تصریح کرد: پیگیری مجدانه این موضوع در حالی آغاز شد که این عوارض فقط به شهرستان مهر تعلق می‌گرفت و هنوز هیچ صحبتی در مورد صورت‌جلسه توزیع مساوی عوارض بین مهر و لامرد مطرح نبود، بااین‌حال اختصاص عوارض ارزش‌افزوده پالایشگاه را با جدیت دنبال کردیم که وصول آن موجب عمران و آبادانی سراسر شهرستان مهر می‌شود.

وی با انتقاد از بروز برخی شایعات در مورد فشار سیاسی برای جلوگیری از وصول مرحله بعدی عوارض ارزش‌افزوده، تصریح کرد: ما که یک سال پیگیر وصول ارزش‌افزوده شهرستان مهر بوده‌ایم و با علم و آگاهی به اینکه مراحل پیش از ارزش‌افزوده فقط به مهر اختصاص می‌گرفت به‌صورت مجدانه آن را پیگیری کرده‌ایم، حالا که ممکن است این عوارض به لامرد نیز تعلق گیرد، کدام عقل و منطق حکم می‌کند که برویم جلو پرداخت اقساط بعدی عوارض ارزش‌افزوده پالایشگاه گاز پارسیان را بگیریم.

نماینده مردم شهرستان‌های لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی در پایان سخنان خود خواستار پیگیری استقرار بیشتر ادارات در بخش گله‌دار و تسریع درروند بیمارستان خیّرساز این بخش، برطرف شدن مشکلات آب بخش اسیر و اتصال اسیر به جاه اصلی، حل مشکلات آب مجموعه روستاهای فال و ارودان، احداث جاده نور آباد - وراوی و همچنین مساعدت در رفع نواقص بیمارستان فاطمة‌الزهرا (س) شهر مهر از سوی استاندار فارس شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار