کد خبر: ۹۱۱۹۳
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴ 08 September 2015
رئیس هیئت سوارکاری گیلان از برگزاری جشنواره زیبایی اسب کاسپین در باشگاه تکتاز بندرانزلی خبر داد.
خبرگزاری فارس: برگزاری جشنواره زیبایی اسب کاسپین در انزلی

هوشنگ افشار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با بیان اینکه اسب کاسپین در بین نژادهای ایرانی مورد پذیرش دوستداران و سرمایه‌گذاران خارجی قرار گرفته است، اظهار کرد: این موضوع موقعیت بسیار مناسبی را برای ایران رقم می‌زند.

وی با بیان اینکه تاکنون از اسب کاسپین به خوبی در ایران بهره‌برداری نشده است، افزود: مسئولان باید بیشتر اسب کاسپین را مورد حمایت قرار دهند.

رئیس هیئت سوارکاری گیلان سخت‌ترین کار را انتخاب «سیلمی و مادیان» برای تولید مثل عنوان کرد و گفت: مسئولیت بهبود و اصلاح‌ نژاد هرگز از بین نمی‌رود و کیفیت نژادی باید در نسل‌های بعدی اسب کاسپین بهتر شود.

وی گیلان را خاستگاه اصلی اسب کاسپین دانست و خاطرنشان کرد: برگزاری همایش و جشنواره بین‌المللی اسب کاسپین به همین دلیل است.

افشار از برگزاری جشنواره زیبایی اسب کاسپین در انزلی خبر داد و یادآور شد: جشنواره زیبایی اسبچه خزر یا اسب کاسپین فردا در باشگاه تک‌تاز انزلی برگزار می‌شود.

وی رژه سوارکاران نونهال، نمایش کالسکه رانی، نمایش توانبخشی کودکان دچار معلولیت به کمک اسب‌های کاسپین و... را از جمله برنامه‌های جشنواره زیبایی اسب کاسپین عنوان کرد.

رئیس هیئت سوارکاری گیلان با بیان اینکه در جشنواره مذکور ورود مادیان‌های 7 تا 10 ساله انجام می‌شود، یادآور شد: کمان‌گیری روی اسب کاسپین و انتخاب شامپیون مادیان‌ها و نریان‌ها از دیگر برنامه‌های جشنواره زیبایی اسب کاسپین است.

به گزارش فارس، جشنواره زیبایی اسب کاسپین پایان‌بخش همایش سه روزه بین‌المللی اسب کاسپین و پنجاهمین سالگرد معرفی اسب کاسپین به دنیا است که با حضور نمایندگان و کارشناسان 16 کشور دنیا صبح فردا در باشگاه سوارکاری تک‌تاز انزلی برگزار می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار