نخستین همایش ملی اربعین با عنوان اعتلای نهضت حسینی، تحقق تمدن نوین اسلامی به صورت حضوری و مجازی به میزبانی دانشگاه محقق اردبیلی آغاز شد.
کد خبر: ۹۰۶۸۹۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱ 06 October 2020

همایش ملی اربعین امروز با عنوان اعتلای نهضت حسینی، تحقق تمدن نوین اسلامی به‌صورت حضوری و مجازی با حضور مسئولان و اساتید دانشگاه و حوزه در سالن شهید خودسیانی دانشگاه محقق اردبیلی آغاز شد.

اربعین یک پدیده تمدنی است؛ جهان باید آورده‌های تمدن اربعین را درک کند

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در افتتاحیه همایش ملی اربعین اظهار داشت: اربعین یک پدیده تمدنی است؛ جهان باید آورده‌های تمدن اربعین را درک کند.

حبیب‌الله بابایی با بیان اینکه اربعین آورده‌های کلان و بزرگی را برای جهان اسلام دارد که باید در بعدهای مختلف مورد بحث قرار داد، افزود: اربعین فرهنگ زائر و خادمی است و روشن است که یک مراسم مذهبی به تنهایی تمدن درست نمی‌کند، ولی مراسم اربعین می‌تواند آورده‌های بسیاری برای حرکت به سوی تمدن داشته باشد.

وی  با اشاره به اینکه آن‌چه در اربعین و اساساً در نظام فرهنگی مربوط به عاشورا رخ می‌دهد، درد ثمربخش است که به ما معنا و انگیزه می‌دهد، بیان کرد: همان طور که مراسم عزاداری برای امام حسین علیه السلام توانست به صورت چشمگیری به یک تحول بسیار بزرگ اجتماعی و پیروزی انقلاب اسلامی مدد رساند، اکنون نیز به نظر می‌رسد اربعین دارای ظرفیتهای بسیار بزرگ و قدرناشناخته‌ای برای تحولات بزرگ در سطح منطقه و امت اسلامی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار