شرایط خوب ادارات استان سمنان؛
به گزارش تابناک سمنان: حسن سعدالدین مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، نوسازی استانداری سمنان، با بیان اینکه بازرسی پروتکل‌های بهداشتی از ۵۰ دستگاه اجرایی استان انجام شد، گفت: شرایط این ادارات خوشبختانه خوب ارزیابی شده است.
کد خبر: ۹۰۶۵۵۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۳ 05 October 2020

لزوم اصلاح نظام اداری در استان سمنان/ حذف کپی مدارک از سیکل اداری

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری سمنان بعد از ظهر دوشنبه در جلسه کمیته بازرسی و نظارت ستاد مقابله با کرونای استان سمنان به میزبانی سالن مدیریت بحران استانداری، درباره ضرورت رعایت الزمات و پروتکل‌های بهداشتی، بیان کرد: مسئولان و ادارات دولتی باید پیشگام رعایت مسائل بهداشتی در تمام سطح جامعه باشند.

وی با بیان اینکه فرم خود ارزیابی با احتساب ۳۰ مؤلفه تدوین و ابلاغ شده است، تاکید کرد: این دستورالعمل‌ها در دو حالت ارشادی و تکلیفی است که در حالت ارشادی خودِ دستگاه‌های اجرایی ارزیابی اجرای مؤلفه‌های بهداشتی و مقابله با کرونا در مجموعه خود را مورد بررسی قرار دهند و پاسخ آن را به ستاد مقابله با کرونا ارسال می‌دارند.

حسن سعدالدین با بیان اینکه ادارات و مسئولان الگو هستند لذا تاکید استانداری سمنان بیشتر بر دستگاه‌های اجرایی است که بتوانیم در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی، این الگو پذیری را رواج دهیم، افزود: لازمه این کار آن است که دستگاه‌های اجرایی بخش نامه‌های ابلاغ شده را مهم بشمارند.

سعدالدین با بیان اینکه مقوله تکلیفی این بخش نامه‌ها نظارت بر دستگاه‌های دولتی است، ابراز داشت: به دلیل اهمیت رعایت بخش نامه‌ها، توسط هشت اکیپ نظارتی از ۵۰ دستگاه اجرایی استان سمنان، بازرسی‌هایی انجام شده که روند پیشگیری از کرونا در ادارات مثبت و نزدیک به عالی است اما همان میزان اندک عدم رعایت‌ها را نیز نخواهیم پذیرفت.

وی با بیان اینکه الصاق و پوشش ماسک برای همه مراجعان و کارمندان الزام و اجبار است، بیان کرد: حتماً در هفته جاری شرایط سخت گیرانه تری توسط ستاد استانی مقابله با کرونا در سطح استان وضع خواهد شد که از ادارات و دستگاه‌های اجرایی و دولتی می‌خواهیم تا در قبال رعایت این دستور العمل ها نیز پیشگام باشند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری سمنان با بیان اینکه الزامات مرتبط با ادارات و دستگاه‌های دولتی ابلاغ شده است، تاکید کرد: یکی از مهمترین این ابلاغات این است که تجمعات زیر ۱۰ نفر با فاصله اجتماعی و در مکان‌های روباز مجاز است و باید تعداد کارمندان در اتاق‌های ادارات کاهش یابد که در این رابطه مدیران می‌توانند به دلیل عدم برگزاری حضوری جلسات، اتاق جلسات هر اداره را نیز به اتاق کار کارمندان بدل سازند.

سعدالدین با بیان اینکه مطالعات نشان می‌دهد که کارکنان دولت که مبتلای به کرونا شده‌اند همگی در فضای بسته‌ای بودند که کمترین میزان فضای باز و یا عبور هوا را داشته است، ادامه داد: این نشان می‌دهد که ارتباط بین فضاهای کاری و شیوع کرونا تا چه اندازه زیاد است.

وی با بیان اینکه رعایت فاصله اجتماعی، اتاق‌ها، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از مکان‌های عمومی الزام است، تاکید کرد: ۳۰ مورد ذکر شده که دستگاه‌های اجرایی می‌بایست اجرای آن را برای حفظ سلامتی کارکنان و مراجعان رعایت کنند که در این زمینه تعارفی نیز با مدیران دستگاه‌های اجرایی نداریم.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار