رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های مازندران از انجام عملیات اجرایی سامانه‌های توزین حرکت راه‌های استان در فاز نخست خبر داد.
کد خبر: ۹۰۵۵۹
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۳ 07 September 2015
 به گزارش تابناک مازندران به نقل از تسنیم بروایت از خبر ارسالی اداره کل پایانه‌های مازندران، محسن هاشمی اظهار داشت: فاز نخست اجرای سامانه‌های توزین در حال حرکت با نصب سنسورها و پلت‌فرم‌های توزین (صفحات پیش ساخته بتونی توزین ) در سطح جاده در محورهای هراز و سوادکوه به پایان رسید.
وی، عملیات اجرایی فاز نخست را شامل گودبرداری، تخلیه بستر، قطعه‌گذاری، نصب سنسورها، نصب دکل دوربین‌های سامانه و ترمیم و اصلاح روسازی راه عنوان کرد.
هاشمی تصریح کرد: در فاز دوم عملیات اجرایی که به زودی آغاز می‌شود علاوه بر نصب دوربین‌های سامانه WIM بر روی دکل مربوطه، محدود کردن حاشیه راه در محل نصب سامانه‌ها از طریق جابجایی گاردریل‌های موجود در حاشیه راه در دستور کار پیمانکار بوده تا بدین طریق امکان فرار وسایل نقلیه سنگین از توزین به حداقل ممکن رسیده و بهره وری سامانه حداکثر شود.
رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های مازندران افزود: علاوه بر تمهیدات مذکور سامانه WIM امکان رصد و ثبت تخلف وسایل نقلیه ای که در بین خطوط حرکت نکرده و یا در شانه جاده حرکت کنند را دارد. این تخلفات با هماهنگی موجود بین سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور  با پلیس راه منجر به صدور برگه‌های جریمه خواهد شد.
وی اظهار امیدواری کرد: با نصب این سامانه علاوه بر صیانت از ابنیه و روسازی راه و در نتیجه افزایش عمر مفید آنها، شاهد افزایش ایمنی و کاهش تصادفات وسایل نقلیه سنگین باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار