رييس هيات سواركاري استان يزد از برگزاري یازدهمین جشنواره بین‌المللی ایکاهو و هیجدهمین جشنواره ملی زیبایی اسب اصیل ایران به ميزباني شهرستان اردکان خبر داد.
کد خبر: ۹۰۵۱۲
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱ 07 September 2015

به گزارش تابناک یزد،"احمد زارع پور اشکذری"در اين باره افزود: این جشنواره از روز چهارشنبه 25 شهریور ماه به مدت سه روز، در دو گروه خون ایرانی و خارجی با رقابت اسب‌های نریان‌ و مادیان در ورزشگاه آزادی شهرستان اردکان برگزار مي‌شود.

وي با اشاره به آغاز ثبت‌نام از شركت‌كنندگان اين دوره جشنواره از روز گذشته، خاطرنشان كرد: قضاوت این دوره از رقابت‌ها را نيز چند نفر از بهترین داوران بین‌المللی زيبايي اسب برعهده خواهند داشت.

رييس هيات سواركاري استان با اشاره به میزبانی مناسب اردکان در دوره قبلی این رقابت‌ها، ابراز امیدواری كرد كه با توجه به تجربه قبلي اردکان در میزبانی این رقابت‌ها، اين دوره از مسابقات يك بار ديگر رکورد تعداد حضور شرکت‌کنندگان را به نام استان يزد رقم بزند.

وي در اين رابطه پيش‌بيني كرد كه در اين دوره از مسابقات بیش از 240 شرکت‌کننده در اردكان با هم رقابت كنند.

وی پتانسیل‌های اردکان در حوزه اسب عرب و روند رو به رشد آن در عرصه پرورش اسب عرب و ایجاد باشگاه‌های سوارکاری را چشمگیر خواند و گفت: با توجه به رشد مناسب شهرستان اردکان در زمینه پرورش اسب اصیل ایرانی و راه اندازی چندین باشگاه پرورش اسب، امیدواريم با نگاه ویژه مسئولان شهرستان، اداره ورزش و جوانان و همچنین هیات‌سوارکاری اردکان، شاهد بسترسازی مناسب براي پیشرفت اردكان در ورزش سوارکاری و پرورش اسب باشیم.

زارع‌پور در پايان نيز به ترتیب از شهر‌ستان‌هاي اشکذر، میبد، یزد، اردکان، تفت، مهریز، ابرکوه و بافق به عنوان عمده شهر‌ستان‌های پرورش‌دهنده اسب عرب در استان یزد ياد كرد و گفت: البته در سایر شهرستان‌های استان نیز حداقل دو یا سه باشگاه پرورش اسب اصیل عرب فعاليت دارند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار