همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید
رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی ایلام گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی دانش آموزان استثنایی این استان وسایل توانبخشی رایگان دریافت می کنند.
کد خبر: ۹۰۴۷۶
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۳ 07 September 2015
به گزارش تابناک ایلام،سیدمحمد موسوی گفت: اواخر سال تحصیلی گذشته یک میلیارد ریال برای خرید وسایل توانبخشی رایگان ویژه دانش آموزان استثنایی استان اختصاص یافت.
وی افزود: با این مبلغ وسایل توانبخشی نظیر عینک، سمعک، عصا، ویلچر و واکر خریداری شده و همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید بین دانش آموزان مدارس استثنایی این استان توزیع می شود.
موسوی به آماده سازی مدارس استثنایی استان برای پذیرایی دانش آموزان در سال تحصیلی جدید اشاره و تاکید کرد: تابستان امسال و با اجرای طرح هجرت 20 مدرسه استثنایی تعمیر و بازسازی شدند.
رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی ایلام یادآور شد: همچنین تجهیزات آموزشی جدید نیز بین این مدارس توزیع شده و با همکاری شهرداری کار آسفالت حیاط مدارس نیز انجام گرفته است.
وی مجموع جمعیت دانش آموزان استثنایی مدارس ایلام را بیش از 700 نفر در مقطع پیش دبستانی تا هنرستان اعلام کرد و گفت: کم توانی ذهنی نوع معلولیت 50 درصد این دانش آموزان است.
موسوی نوع معلولیت سایر دانش آموزان استثنایی این استان را به ترتیب شنوایی، بینایی، اختلال رفتاری و هیجانی (اوتیسم)، جسمی، حرکتی و چند معلولیتی اعلام کرد.
وی اظهار کرد: بیشترین علت معلولیت این دانش آموزان ناشی از مسایل ژنتیکی و ازدواج های فامیلی، مصرف دارو در دوران بارداری، قرار گرفتن در معرض اشعه، بیماری های مزمن، مراقبت های ناصیحح دوران بارداری، تغذیه نامناسب و فقر و محرومیت های محیطی است.
به گفته وی، اکنون 300 معلم، گروه توانبخشی، مشاوره، پرورشی، اداری و عوامل اجرایی در مدارس استثنایی استان ایلام مشغول خدمت هستند.
موسوی اضافه کرد: دانش آموزان استثنایی استان علاوه بر خدمات آموزشی سایر خدمات نظیر، توانبخشی، مشاوره، کار درمانی، گفتار درمانی، مراقبت های بهداشتی و آموزش خانواده را بصورت رایگان در طول سال تحصیلی دریافت می کنند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار