دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس گفت: نخستین کنگره بین المللی پیشگیری، درمان، کاهش آسیب و حمایت های اجتماعی در بیماران با اختلال های مصرف مواد مخدر، نهم تا دوازدهم مهرماه امسال در شیراز برگزار می شود.
کد خبر: ۹۰۳۱۵
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۰ 07 September 2015
محمد رضا ابراهیمی، یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این کنگره با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس، انجمن روان پزشکان شاخه فارس، سازمان بهزیستی و مرکز تحقیقات پیشگیری، درمان و حمایتهای روانی اجتماعی اعتیاد برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: علاوه بر مقامات و مسوولان کشوری و استانی، روان پزشکان و روان شناسانی نیز از کشورهای اروپایی در این کنگره حضور خواهند یافت.
او اظهار کرد: در کنگره بین المللی پیشگیری، درمان و حمایت های اجتماعی، به مباحث تخصصی در حوزه پیشگیری و درمان بیماری اعتیاد پرداخته می شود
وی، اعتیاد به مواد مخدر را بزرگترین مشکل و معضل حوزه اجتماعی و سلامت دانست و گفت: آسیب های ناشی از این معضل بسیار گسترده و خطرناک است و باید با استفاده از توان و ظرفیت های علمی، مبارزه ای هدفمند با آن انجام داد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس، ضمن تاکید بر لزوم افزایش سطح آگاهی و علمی فعالان عرصه مبارزه با مواد مخدر افزود: با هماهنگی های انجام شده، مقرر شده که در حاشیه کنگره مذکور، 180 کارگاه آموزشی نیز برگزار شود.
ابراهیمی گفت: کنگره بین المللی پیشگیری، درمان و حمایت های اجتماعی، فرصت مناسبی است تا فعالان و متولیان عرصه مبارزه با مواد مخدر بویژه در حوزه های پیشگیری، درمان و حمایت های اجتماعی بتوانند ضمن انتقال تجربیات خود، نیازهای این حوزه را نیز مطرح و نسبت به ارایه راهکارهای مناسب اقدام کنند.
وی ادامه داد: علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و یا انجام ثبت نام برای شرکت در این کنگره به آدرس اینترنتی www.ipafars.com مراجعه کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار