کد خبر: ۹۰۲۸۱
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۳ 07 September 2015
یک مسئول در شورای رشت گفت: نیکومنش نودهی کاندیدای ریاست شورای رشت می شود.


تابناک گیلان: یک مقام مسئول در شورای شهر رشت در گفتگو با صبح مشرق اظهار داشت: انتخابات هیئت رئیسه شورای رشت عصر فردا دوشنبه ساعت عصر برگزار می شود.

وی با اشاره به کاندیدای ریاست شورای رشت، افزود: جلسات خوبی برگزار شد و دوستان شورا امروز جناب مظفر نیکومنش نودهی را مجاب کردند که کاندیدای ریاست شورا شود.

به گزارش کاسپین، به بهانه‌های مختلف و به دلیل حضور نیافتن اکثریت اعضا و به حد نصاب نرسیدن جلسه، انتخابات هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر رشت تا کنون سه بار لغو شده است.
رضا رسولی، اسماعیل حاجی‌پور، فاطمه شیرزاد، امیرحسین علوی، مجید رجبی‌ویسرودی و موسوی‌روزان تاکنون در سه جلسه انتخابات هیئت رئیسه شورا غیبت کرده‌اند!

اعضای شورا با برگزاری جلسات مختلف به دو گروه ۹ نفره و ۶ نفره تقسیم شده‌اند، بررسی‌ها نشان می‌دهد که اکثریت گروه ۹ نفره منتقدان شهردار و اکثریت گروه ۶نفره حامیان شهردار رشت هستند.
گروه ۹ نفره:
مظفر نیکومنش‌نودهی، منوچهر جمالی، عباس صابر، محمود باقری، محمدحسین واثق کارگرنیا، فرهاد شوقی، مسعود کاظمی، محمد رفیعی‌نوده و فرانک پیشگر
گروه ۶ نفره:
سیدرضا موسوی‌روزان، اسماعیل حاجی‌پور، امیرحسین علوی، فاطمه شیرزاد، رضا رسولی و مجید رجبی‌ویسرودی

این اختلاف و عدم هماهنگی لازم بین دو گروه سبب ایجاد مشکلاتی برای شهروندان فهیم رشت شده است، چراکه لوایح و طرح‌های به کمیسیون‌های شورا و صحن راه نمی‌یابد و همه چیز در شورای رشت به حالت نیمه تعطیل درآمده است.

بزرگان معنوی و سیاسی استان و مسئولانی از وزارت کشور نیز پیام‌هایی برای شورا نشینان ارسال کرده‌اند که در نهایت همه چیز به جلسه عصر دوشنبه ۱۶ شهریورماه موکول شده است.

اعضای گروه ۶ نفره راهی جز برگزیدن رئیس شورا از بین گروه ۹ نفره ندارند، چراکه هرگز با ۶ رأی کاندیدای درون گروهی این جمع رئیس شورا نمی‌شود!! و این گروه نیز اعلام کرده که کاندیدایی برای ریاست شورا در جمع این ۶ نفر وجود ندارد.

اعضای گروه ۹نفره نیز معتقدند که هیئت رئیسه شورا از بین همین ۹ نفر انتخاب می‌شود و تا کنون گزینه‌هایی را برای ریاست تعرفه و در اقدامی عجیب با لغو هر جلسه انتخابات شورا، رئیس جدیدی را در گروه ۹نفره انتخاب می‌کنند!!

در سه روز گذشته جلسات و لابی‌ها ادامه داشته تا اینکه گروه ۶ نفره در این جلسات غیررسمی گزینه خود را از بین اعضای گروه ۹ نفره معرفی می‌کند.

در این مدت گروه ۹ نفره هم جلسات متعددی برگزار کرده وجلساتی را نیز در دو روز آینده دارد تا کاندیداهای رئیس و هیئت رئیسه شورا را نهایی و معرفی کند.

گویا رایزنی‌های ۱۵ عضو شورا به جایی رسیده که مظفر نیکومنش به عنوان گزینه نهایی ریاست شورا انتخاب شود و احتمالا نیکومنش با بیش از ۱۰ رأی رئیس شورا می‌شود تا هم نظر گروه ۹ نفره و هم نظر گروه ۶ نفره جلب شود.

هرچند نیکومنش به این مسئله واکنشی نشان نداده ولی فشار افکار عمومی بر اعضای شورای شهر آنان را  ناچار به برگزیدن یک عضو خود بعنوان رئیس کرده است. و همین امرشانس نیکو منش را برای تکیه زدن  بر کرسی ریاست چند برابر کرده است.

واثق‌کارگرنیا، رفیعی‌نوده و باقری‌خطیبانی سه گزینه‌ای بودند که نیکومنش‌نودهی در جلسات از ریاست این سه عضو شورا حمایت کرده بود و حالا کاندیداتوری نیکومنش پیامهایی را خواهد داشت:

۱-اصولگرایان کرسی ریاست شورا را برعهده می‌گیرند و نقش اصلی را در هدایت دوره سوم شورا به دست خواهند آورد.

۲- با توجه به دوستی دیرینه نیکومنش با کارگرنیا و باقری خطیبانی به احتمال زیاد گروه سنی و ریش سفیدان شورا تشکیل و بسیاری از حواشی شورا حذف می‌شود.

۳- حضور ۱۵ ساله نیکومنش در وزارت کشور و ارتباط نزدیک با ارکان این وزارتخانه حاکمیتی و ۳۶ سال سابقه مدیریتی نیکومنش نیز امتیازی است که شهر رشت می تواند از آن برای توسعه پایدار بهره‌مند شود.

۴- ویژگی‌های خاص نیکومنش در حل ریش‌سفیدانه و برادرانه مشکلات نیز سبب ارتقای سطح همدلی اعضای شورای چهارم می‌شود.

۵- انتخاب نیکومنش اولتیماتومی برای شهردار میانسال رشت نیز هست، تا شهردار رشت بیش از پیش در مسیر تحقق بودجه گام بردارد و از اقدامات احتمالی خلاف بودجه فاصله بگیرد.

نیکومنش جایگاه خاصی در بین ریش‌سفیدان گروه ۹ نفره از جمله محمود باقری‌خطیبانی (همرزم نیکومنش نودهی است و نیکومنش در دوسال گذشته حامی فراکسیونی بوده که باقری به عنوان نماینده این فراکسیون نایب رئیس شورا شد) و محمدحسین واثق‌کارگرنیا (همکار سابق و امروز نیکومنش که در حلقه ۴ نفره گروه ۹ نفره با نیکومنش همراهی خاصی دارند) دارد.

وی از اقوام نزدیک رفیعی‌نوده عضو حقوقدان شورای رشت است و به احتمال زیاد با کاندیداتوری نیکومنش، رفیعی نوده حمایت ویژه‌ای از این موضوع خواهد داشت.

گیلان نو/
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار