رییس انجمن داروسازان خراسان رضوی تاکید کرد؛
عضو انجمن داروسازان خراسان رضوی گفت: برای پیشگیری از بیماری همه‌گیر کووید 19 در شرایط بحران کرونا ناگزیر به تأمین واکسن برای گروه‌های مختلف در معرض خطر هستیم.
کد خبر: ۹۰۲۷۱۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۹ 24 September 2020

به گزارش تابناک رضوی،علیرضا شهریاری با بیان این مطلب اظهار کرد: در وضعیت بحرانی کرونایی صرف اعلام اینکه دارو و غذا جزء موارد تحریم نیست کافی به نظر نمی‌رسد، زیرا وقتی نتوانیم مبادلات پولی انجام دهیم یعنی همه چیز تحریم است.

وی اضافه کرد: این درست است که دارو و غذا جزء موارد تحریم علیه ایران نیست، اما چالش مهم در گشایش و تأمین منابع مالی برای خرید دارو از کشورهای مختلف است؛ مجامع بین‌المللی در شرایط تحمیل تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران باید به کمک بیایند تا برای خرید داروهای مورد نیاز بیماران از طریق تعیین اعتبارات مالی جداگانه تدابیری اندیشیده شود. 

رییس انجمن داروسازان خراسان رضوی با بیان اینکه هم‌اکنون هیچ نوع گشایش اعتباری برای بانک‌های ایرانی امکان پذیر نیست، خاطرنشان کرد: شرکت‌های دارویی خارجی به دلیل مشکل پولی نمی‌توانند به ما دارو و تجهیزات پزشکی ارائه کنند، به‌طور مثال ایران در زمینه تأمین واکسن آنفلوآنزا دچار مشکلاتی بوده و این در حالی است که برای پیشگیری از این بیماری همه‌گیر در شرایط بحران کرونا ناگزیر به تأمین واکسن برای گروه‌های مختلف در معرض خطر هستیم.

شهریاری ضمن اشاره به نامه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به رییس سازمان بهداشت جهانی درباره پایان دادن به تحریم‌های دارویی علیه ملت ایران، گفت: به دلیل محدودیت در جابه‌جایی پول و تأمین ارز، سازمان غذا و دارو اکنون در تأمین دارو دچار مشکل است و این موضوع  سلامت بیماران را تهدید می‌کند.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی هیچکدام از شرکت‌ها و مراکز تأمین‌کننده مواد غذایی و دارویی در دنیا حاضر به معامله با ایران نیستند، افزود: امیدواریم سازمان‌های بین المللی که در حقیقت حافظ صلح هستند برای موضوع دارو و غذا گشایش اعتبار جداگانه‌ای را تعریف کنند تا تبادلات مالی برای خرید دارو انجام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار