رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: دانش پل معلق مشگین شهر کاملا بومی است و این دانش به استان‌های دیگر نیز انتقال یابد.
کد خبر: ۹۰۲۱۹
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۹ 06 September 2015

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازمشگین شهر، غلامرضا بصیری پور امروز در جریان بازدید از پل معلق اظهار داشت: پل معلق مشگین شهر یکی از دستاوردهای بی نظیر متخصصان و دانشمندان ایرانی است که به صورت کاملا ایرانی و مطابق با استاندارد‌های روز دنیا ساخته شده. این پل در نوع خود در خاورمیانه بی‌نظیر است و با سازه‌های مشابه خارجی برابری دارد و باید این دانش به استان‌های دیگر کشور و حتی کشورهای همسایه نیز انتقال یابد.

وی با اشاره به اینکه پل معلق مشگین شهر نقش بسیار عظیمی در جذب گردشگران داخلی و خارجی دارد، بیان کرد: این پل یک ظرفیت بسیار عظیم برای استان اردبیل است و باید از این ظرفیت در راستای توسعه اقتصادی و اشتغال منطقه استفاده کرد.

رئیس شورای عالی استان‌ها افزود: باید با جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های گردشگری در سراسر کشور شکوفا شود که نمود این امر در شهرستان مشگین شهر با راه اندازی پل معلق توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی محقق شده است و جا دارد با حمایت‌های همه جانبه بستر مناسب برای ورود سرمایه گذاران مهیا شود.

بصیری‌پور یکی از راهکارهای مهم برای تبلیغ پل را سفر مقامات ارشد کشوری و مدیران کل دانست و گفت: امیدواریم با اهتمام ویژه مسئولان کشور شاهد افزایش اطلاع رسانی سازه پل معلق و به دنبال آن شاهد افزایش گردشگران داخلی و خارجی به این شهرستان شویم که نیاز است در این راستا مسئولان مشگین‌شهر نیز برنامه ریزی منسجم و راهبردی اتخاذ کنند.

وی تصریح کرد: دانش ساخت پل معلق با استفاده از تکنولوژی‌های برتر دنیا صورت گرفته و این ویژگی‌، پل معلق را نسبت به سایر سازه‌های پل در کشور مانند پل اهواز و سایر پل های دیگر متمایز کرده است.

رئیس شورای عالی استان‌ها پل معلق مشگین شهر را دستاورد بزرگ جامعه متخصص و مهندسان بومی مشگین شهر عنوان کرد و افزود: این سازه معرف همت و توان عالی فرزندان این آب و خاک است و دنیا باید بداند این پل با وجود تحمیل تحریم‌ها‌ به بار نشسته و این افتخارات همچنان ادامه‌دار خواهد بود.

بصیری‌پور همت سرمایه گذار آن را تحسین کرد و گفت: سرمایه‌گذاری کلان در شهر‌های محروم نیازمند داشتن اندیشه‌ای ملی میهنی است و امیدواریم تمام سرمایه گذاران با چنین اندیشه‌های سعی در تمرکز زدایی و خلق امکانات رفاهی و تفریحی در مناطق محروم کشور باشند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار