کد خبر: ۹۰۱۰۷
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۸ 06 September 2015
آستارا - ایرنا - معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار آستارا گفت : رفع سد معبر برای تسهیل و روانسازی بار ترافیکی در شهر توریستی آستارا ضروری است.
[معاون فرماندار : رفع سد معبر برای تسهیل ترافیک آستارا ضروری است]

به گزارش خبرنگار ایرنا ، وحید پور حضرت روز یکشنبه در جلسه شورای ترافیک شهرستان آستارا گفت : با توجه به اینکه بسیاری از گردشگران هنگام ورود به آستارا بازارچه ساحلی را به عنوان مقصد نخست خود انتخاب می کنند لزوم تسهیل بار ترافیکی این منطقه ضروری است.
وی افزود : در این راستا بسیاری از اغذیه فروشی ها در حاشیه خیابان در روبروی بازارچه ساحلی با ایجاد سد معبر گره های ترافیکی را ایجاد کرده اند که باعث رنجش خاطر شهروندان و مسافران شده است.
وی از شهرداری و نیروی انتظامی خواست تا نسبت به رفع سد معبر آن نقطه مهم اقدام کنند.
معاون فرماندار آستارا با اشاره به اینکه با در نظر گرفتن یک مکان خاص می توان نسبت به ساماندهی اغذیه فروشی ها اقدام کرد ، گفت : آستارا یک شهر گردشگر پذیر و توریستی است که می توان با برنامه ریزی دقیق و منسجم معضلات ترافیکی آن را برطرف کرد.
پور حضرت با اشاره به افزایش 15 درصدی نرخ آژانس ها و تاکسی های شهری ، افزود : در آستانه بازگشایی مدارس قرار داریم و از سازمان حمل و نقل همگانی انتظار داریم بر روی نرخ نامه مصوب نظارت های لازم را داشته باشد.
وی با اشاره به لزوم ساماندهی و نظارت بر سرویس های مدارس توسط نهادی مرتبط ، اظهار کرد : موضوع سرویس های مدارس بسیار مهم است زیرا بی توجهی به این موضوع می تواند باعث بروز برخی آسیب های اجتماعی شود.
به گزارش ایرنا ؛ جمع آوری تابلوهای غیر مجاز مربوط به معرفی مسافر کاشانه ها و سوییت ها در حاشیه خیابان ها ، بهسازی و نظارت بر پارکینگ های عمومی و انعکاس تخلفات به تعزیرات حکومتی ، اصلاح هندسی بریدگی شهرک عباس آباد ، انتقال کیوسک گردشگری به محل روبروی باغ پرندگان ، استقرار نیروهای پلیس راهور در مراکز تجاری و به خصوص بازارچه ساحلی با توجه به پایان تعطیلات و ورود حجم بالای گردشگر ، جمع آوری مسافر کش های مستقر در میدان نماز و جنب آرامستان از جمله مصوبات جلسه شورای ترافیک شهرستان آستارا بود.
شهرستان آستارا با 86 هزار نفر جمعیت در 200 کیلومتری غرب رشت مرکز استان گیلان واقع شده و با حدود پنج هزار واحد تجاری که اغلب آنها در بازارچه ساحلی متمرکز شده است ، همه ساله پذیرای میلیون ها گردشگر داخلی و خارجی است و یکی از 20 شهر گردشگرپذیر کشور به شمار می رود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار