محصولی آب بری که روی دست کشاورزان ماند؛
این روزها و در این ایام هندوانه جزء معدود میوه هایی است که بازارش مثل هوای تابستان داغ داغ است و خریداران بر خلاف کشاورزان، از شرایط موجود، بیشترین بهره برداری را کرده و هندوانه خرید می کنند؛ اما این که از این بازار داغ؛ چیزی عاید کشاورزان شده است، از ابهامات است.
کد خبر: ۸۹۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۸ 06 September 2015
به گزارش سبلانه، این روزها و در این ایام هندوانه جزء معدود میوه هایی است که بازارش مثل هوای تابستان داغ داغ است. و خریداران بر خلاف کشاورزان، از شرایط موجود، بیشترین بهره برداری را کرده و هندوانه خرید می کنند.

از داغی تابستان که بگذریم ارزانی هندوانه نسبت به میوه های دیگر نیز از جمله دلایلی است که بر این بازار داغ دامن زده است.

البته بسیاری از شهروندان به مقایسه هندوانه با آب های معدنی نیز می پردازند و خرید هندوانه را به صرفه تر می دانند و اعتقاد دارند علاوه بر ارزانی آن نسبت به آب معدنی، حداقل طعم خوبی هم دارد.

در این روزها که رکود تورمی طعم بازار را تلخ کرده، شاید شیرینی هندوانه مرحمی باشد برای گذران رندگی.

اما در گوشه ای دیگر، هندوانه، وفایی به تولید کنندگان خود نداشته و انبوه تولید آن باعث شده خیلی از کشاورزان ترجیح دهند اصلا محصول خود را روانه بازار نکنند و در همان زمین خود، محصولات تولیدی را تلف کنند.

این روزها شهروندان ایرانی معتقدند، هندوانه، حکایت یک زندگی شرقی و جهان سومی است؛ آنجا که شرایط برای ایده آلها، هیچ گاه به طور کامل فر اهم نبوده و همیشه، یک جای کار می لنگد.

در هر حال هندوانه با همه شرایطی که دارد، دست به انتحار در بازار میوه ایرانی زده و با قیمت ارزان، خود را تقدیم خانواده ها می کند.

هندوانه یکی از محصولاتی است که تولید آن به مقدار زیادی آب نیاز دارد و بسیاری از منابع آبی، برای تولید این محصول به هدر می رود که اتفاقا برای کشاورزان هم سود خاصی نداشته است.

 






انتهای پیام/
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار