بصیری پور در بیست و دومین سفر استانی خود به اردبیل؛
این مسوول در مورد اهداف بیست و دومین سفر استانی خود به اردبیل، اظهار کرد: در زمینه شوراها دو بحث مطرح است که یکی فعال کردن ظرفیت های قانون اساسی در مورد فعالیت شوراهاست که بخشی از آنها تاکنون مغفول مانده و این امر با حضور اعضای شوراهای این استان بررسی خواهد شد. بصیری پور عنوان کرد: مسایل مهم مطرح در کشور نیز یکی دیگر از مسایلی است که ...
کد خبر: ۸۹۹۲۱
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۳ 06 September 2015

رئیس شورای عالی استان‌های کشور در سفر به استان اردبیل در همایش روسای شوراهای اسلامی شهرستان ها، شهرها و بخش های تابعه استان حضور یافت.

به گزارش تابناک اردبیل، غلامرضا بصیری پور در بدو ورود به شهر اردبیل و پس از استقبال از سوی رئیس شورای استان، شهردار اردبیل و دیگر اعضای شورای اسلامی شهر اردبیل و همچنین شورای استان با حضور در محل گلزار شهدا به مقام عالی شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس این استان ادای احترام کرده و با تقدیم گل و نثار فاتحه و صلوات یاد و خاطره شهیدان والامقام را گرامی داشتند.

سفر رئیس شورای عالی استان های كشور به اردبیل

رییس شورای عالی استان های کشوردر ادامه سفر خود به اردبیل با حضور در همایش روئسای شوراهای اسلامی شهرستان ها، شهرها و بخش های تابعه استان در محل استانداری اردبیل، طی سخنانی اظهار کرد: مدیران باید شورا باور و شورا یاور باشند تا امور در نهایت توسط مردم به پیش برود.

غلامرضا بصیری پور تصریح کرد: ۱۳۷ هزار نفر در ۳۸ هزار شورا در سطح کشور عضو هستند که در ابتدا ضرورت دارد همه اعضای شوراها خود باور باشند تا از ظرفیت های موجود در زمینه شوراها که در قانون اساسی وجود دارد، استفاده کنند.

وی افزود: لایحه مدیریت واحد و یکپارچه شهری در ادامه پررنگ تر کردن نقش شوراها در اداره امور به مجلس ارایه شده که تجربه ای جهانی است و پیشینه خوبی نیز بر جای گذاشته که بر این اساس در کارگروه مدیریت محلی مجمع تشخیص مصلحت نظام تدوین شده است.

رییس شورای عالی استان های کشور اضافه کرد: هم اکنون تمرکز فعالیت ها و اداره امور بر عهده قوه مجریه است و واگذاری امور به شوراها با دشواری هایی روبروست که تلاش داریم به تدریج این امر صورت گرفته و دولت به اعمال نقش حاکمیتی خود بپردازد.

این مسوول در مورد اهداف بیست و دومین سفر استانی خود به اردبیل، اظهار کرد: در زمینه شوراها دو بحث مطرح است که یکی فعال کردن ظرفیت های قانون اساسی در مورد فعالیت شوراهاست که بخشی از آنها تاکنون مغفول مانده و این امر با حضور اعضای شوراهای این استان بررسی خواهد شد.

بصیری پور عنوان کرد: مسایل مهم مطرح در کشور نیز یکی دیگر از مسایلی است که با اعضای شوراهای استان اردبیل به بحث گذاشته خواهد شد.

رییس شورای عالی استان های کشور یکی از معضل های امروز جامعه را اشتغال عنوان کرد و گفت: طی جلسات هم اندیشی تلاش خواهیم کرد تا چگونگی کمک رسانی شوراها به دولت در راه رفع این معضل را بررسی کنیم.

سفر رئیس شورای عالی استان های كشور به اردبیل

استاندار اردبیل: مدیریت واحد شهری حلقه گمشده ارتقای خدمات به شهروندان

استاندار اردبیل نیز در این همایش با ایراد سخنانی مدیریت واحد شهری را حلقه گمشده بحث ارتقای ارائه خدمات به شهروندان دانست و تصریح کرد: شورا و اعضای فعال این مجموعه ظرفیتی بزرگ و عظیم در کشور است که بر اساس اصول مترقی قانون اساسی باید در راستای توانمندی و تقویت روزافزون از حرکت ها و توانمندی های آنها بیشتر و بهتر استفاده کنیم.

مجید خدابخش با اذعان به اینکه می توانیم از ظرفیت 117 هزار نفری اعضای شوراها در نواحی شهری و روستایی در مسیر توانمندسازی بیشتر استفاده کنیم، اظهار داشت: ما اعتقاد راسخ به این ظرفیت و نقش آفرینی شوراها داریم و قطعا در حمایت از آنها بیش از گذشته تلاش جدی و اساسی را انجام خواهیم داد.

وی ضرورت گسترده شدن دامنه اختیارات شوراها و شهرداری ها را یادآور شده، تأکید کرد: اگر همه دستگاه های دولتی و غیردولتی در باب تحقق مدیریت واحد شهری پای کار بیایند مشکلات و نارسایی های زیادی برطرف خواهد شد، لذا امیدواریم این امر در برنامه ششم توسعه طرح مدیریت واحد شهری مصوب شده و زمینه اجرایی آن فراهم شود.

سفر رئیس شورای عالی استان های كشور به اردبیل

اهدای نشان شورا باوری به استاندار اردبیل

همچنین، در همایشی که با حضور اعضای شوراهای شهر و استان در محل سالن اجتماعات استانداری اردبیل برگزار شد، نشان شوراباوری شورای عالی استان ها به نشانه قدردانی و تشکر از تلاش های استاندار اردبیل به مجید خدابخش استاندار اردبیل اهدا شد.

در این همایش رئیس شورای استان اردبیل با قدردانی از همراهی خوب استاندار اردبیل و مدیران استان که همیشه شوراهای شهر و روستاها را همراهی می‌کنند، یادآور شد: تعامل خوبی بین شورا و دستگاه های اجرایی در دولت تدبیر و امید به وجود آمده است.

رحیم آقازاده ادامه داد:‌ ما به پاس قدردانی از تلاش های استاندار شوراباور این استان این نشان را تقدیم استاندار می‌کنیم تا حرکتی تاثیرگذار در تقویت روابط نهادهای دولتی با شورا باشد.

سفر رئیس شورای عالی استان های كشور به اردبیل

وی افزود: ما در استان اردبیل تعامل خوبی را در مدیریت استان اردبیل با دستگاه‌های اجرایی داریم و امیدواریم در اجرای مدیریت یکپارچه واحد شهری تلاش و همتی مضاعف انجام شود.

به گزارش خبرنگار تابناک اردبیل، رئیس شوراهای عالی استان های کشور برای انجام سفری چهار روزه، پیش از ظهر روز شنبه 14 شهریور وارد استان اردبیل شد و مورد استقبال منتخبی از اعضای شوراهای استان و شهردار اردبیل قرار گرفت.

انتهای پیام

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار